וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן: המיתון העולמי הנוכחי יהיה הארוך והעמוק מאז שנות השלושים של המאה העשרים

רויטרס

18.2.2009 / 8:56

עם זאת סייג יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר ואמר: "קצב ההידרדרות הנוכחי לא יוכל להימשך לנצח"



אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אמר כי המיתון העולמי הנוכחי "קרוב לוודאי יהיה הארוך והעמוק ביותר מאז שנות השלושים של המאה שעברה", וכי על ממשל ארה"ב להזרים כספים כדי לייצב את המערכת הפיננסית. "כדי לייצב את המערכת הפיננסית האמריקאית ולהשיב נורמליזציה לענף ההלוואות, יש צורך בעוד כספים מתוכנית הסיוע לענף (TARP)", אמר גרינספאן בנאום שנשא אתמול בפני המועדון הכלכלי בניו יורק. לטענת גרינספאן, תוכנית הסיוע היתה מוצלחת בצורה חלקית בלבד.



על אף הערכותיו בנוגע להידרדרות הכלכלית, אמר גרינספאן כי קצב ההידרדרות "לא יוכל להמשיך לנצח".



גרינספאן חזר על דברים שאמר בעבר, וציין כי הבראה בשוק הדיור דרושה כדי להביא לסיומו של המשבר הפיננסי, וכי "יציבות מחירי הבתים בארה"ב היא משהו שנראה רק בעוד חודשים מספר בעתיד". בינתיים, שוקי המניות העולמיים "מדוכאים על ידי פחד שלא חווינו אותו מאז השנים הראשונות של המאה השרים", אמר היו"ר לשעבר, והוסיף: "ללא ספק, לפי כל מדד היסטורי, המניות ברחבי העולם זולות – אבל כפי שאנחנו זוכרים מהעבר – הן עלולות להיות זולות בהרבה יותר לפני שיחזרו לעלות". הבראה בשוק המניות העולמי, שתונע על ידי הורדת הפחד, עשויה להיות נקודת מפנה במשבר הנוכחי, אמר גרינספאן.



בנוגע לתוכנית התמריצים עליה חתם אתמול נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר גרינספאן כי המבחן האמיתי שלה יהיה אם היא תצליח לעודד את הצריכה הפרטית. משרד האוצר האמריקאי יצטרך להנפיק אג"ח בצורה נרחבת כדי לממן את תוכנית התמריצים, וברגעים אלה אין בעיה למצוא קונים לאג"ח אלה. עם זאת, יש הגבלה לכמה אג"ח יוכל משרד האוצר להנפיק, אמר גרינספאן.



גרינספאן אמר כי הוא לא רואה אלטרנטיבה לרגולציה מוגברת למערכת הפיננסית – לבנקים ולמוסדות הפיננסים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully