וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ב-0.1% ונסחר ברמה של 4.13 ש'; "השפעת תוכנית בנק ישראל מוגבלת ביחס להשפעות העולמיות"

יעל פולק

18.2.2009 / 9:38

כלל פיננסים: "ייתכן שהדולר התחזק אתמול יתר על המידה, והיום מתרחש תיקון"


הדולר נחלש הבוקר ב-0.1% ונסחר ברמה של 4.13 שקלים. גם בעולם מאבד הדולר גובה כשהוא נחלש לעומת היורו (נסחר ברמה של 1.2 דולר ליורו) ולעומת הליש"ט (נסחר ברמה של 1.4 דולר לליש"ט). גם מול היין היפאני מאבד המטבע האמריקאי גובה ונסחר ברמה של 92 יין לדולר.

"ההשפעה של תוכנית בנק ישראל לרכישת אג"ח ממשלתיות, שצפויה להזרים שקלים לשוק, מוגבלת ביחס להשפעות העולמיות. השפעה הצפויה של התוכנית גולמה כבר אתמול, והשוק מצפה לחדשות נוספות בנושא - ספקולציות לגבי הפעולות המדויקות בהן ינקוט בנק ישראל. ייתכן שהדולר התחזק אתמול יתר על המידה, והיום מתרחש תיקון", אומר הבוקר אמיר כהנוביץ', כלכלן מאקרו מכלל פיננסים.



"היורו מתחזק בעולם הבוקר והשקל נע בטווחים שבין המטבעות. בנוסף לכך, הנפט נפל מתחת לרמה של 35 דולר לחבית, והדבר משפיע באופן משמעותי על המאזן המסחרי של ארה"ב- זהו אחד הגורמים החשובים ביותר בתמחור הדולר בעולם כי ארה"ב מייבאת המון נפט".

אתמול רשם הדולר זינוק של 1.5%, שהביא את המטבע האמריקאי להיסחר בשיא של 17 חודשים. התחזקות הדולר הושפעה מהמגמה העולמית, אך גם גורמים מקומיים תרמו לכך- המשך רכישת הדולרים על ידי בנק ישראל, והודעת הבנק על תוכנית רכישת אג"ח ממשלתי (שצפויה להזרים שקלים לשוק ולשחוק את המטבע המקומי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully