וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה נגד רויאל בנק אוף סקוטלנד: ביטלה הבונוסים השנתיים לבכירים אשר אחראים למצבו הקשה

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 9:47

שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג הודיע אתמול כי הממשלה תקצץ את הבונוסים ב-RBS ביותר מ-90%



ממשלת בריטניה תקצץ את הבונוסים שמתכוון הבנק המולאם רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) להעניק לעובדיו ביותר מ-90% ותבטל את הבונוסים לבכירים רבים אשר אחראים לנטילת הסיכונים המוגזמת של הבנק – כך אמר אתמול שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג.



ממשרד האוצר הבריטי נמסר כי בכירים אשר אחראים להפסד הענק שרשם רויאל בנק אוף סקוטלנד ב-2008 לא יקבלו בונוס שנתי, ושכרם של הדירקטורים והבכירים יוקפא. הבונוסים השנתיים ב-RBS עבור שנת 2008 יסתכמו ב-175 מיליון ליש"ט (250 מיליון דולר בלבד), אמר דרלינג, לעומת בונוסים בסך 2.5 מיליארד ליש"ט שהעניק הבנק ב-2007. אותו עיקרון, מסר דרלינג, יהיה תקף גם בנוגע לבונוסים בלוידס בנקינג גרופ אשר הולאמה חלקית באוקטובר כאשר הממשלה רכשה 43% ממניותיה.

"אסור לתגמל על כישלון, והדבר נכון ללוידס כפי שהוא נכון ל-RBS", אמר דרלינג בראיון לערוץ הטלוויזיה הבריטי "סקיי ניוז". מ-RBS עצמו נמסר כי עובדים אשר נחשבים חיוניים להתאוששותו של הבנק עשויים לקבל בונוסים, כדי למנוע מהם לעבור למקום עבודה אחר, אך יקבלו אותם רק בשלושה שלבים החל מיוני 2010. עובדים המשתכרים פחות מ-19 אלף ליש"ט בשנה יקבלו בונוס השווה ל-10% משכרם השנתי.



רויאל בנק אוף סקוטלנד, אותו הלאימה ממשלת בריטניה באוקטובר במסגרת ההלאמה היקרה ביותר בתולדות אירופה, הודיע בחודש שעבר כי ירשום את ההפסד השנתי הגדול ביותר אי פעם של חברה בריטית – 28 מיליארד ליש"ט (40 מיליארד דולר) – לאחר שנפגע קשות בעקבות ההסלמה במשבר האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully