וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוסייטה ג'נרל עבר לרווח נקי של 87 מיליון יורו ברבעון - אך החמיץ את התחזיות

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 9:55

הצלחה בתחום ההלוואות לצרכנים בצרפת קיזזה הפסדים בחטיבה הבינ"ל וניהול הנכסים



סוסייטה ג'נרל, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, דיווח על רווחים ברבעון הרביעי לאחר שרווחים מהלוואות לצרכנים בצרפת עלו על ההפסדים בחטיבות הבנקאות הקמעונית הבינלאומית וחטיבת ניהול הנכסים שלו. הרווח הנקי הסתכם ב-87 מיליון יורו (110 מיליון דולר) בהשוואה להפסד של 3.35 מיליארד יורו שנה קודם לכן בעקבות פרשת ההונאה של הסוחר ז'רום קרוויאל.



סוסייטה ג'נרל דיווח על הצלחה בפעילות החטיבה הקמעונית שסייעה לו לצלוח את הרבעון האחרון של שנת 2008 ברווח. הבנק הגדיל את הדיבידנד שלו ל-1.20 יורו למניה למרות ההחמרה במשבר הכלכלי, אולם קיצץ בבונוסים בחטיבת בנקאות ההשקעות.



חטיבת בנקאות ההשקעות של סוסייטה ג'נרל רשמה ברבעון הרביעי רווח של 56 מיליון יורו, בהשוואה להפסד של 3.92 מיליארד שנה קודם לכן. הבונוסים בחטיבה קוצצו ב-40% בממוצע ב-2008. הרווחים בחטיבה הקמעונית הצרפתית ירדו ב-1.3% ל-311 מיליון יורו. חטיבת הבנקאות הבינלאומית דיווחה על הפסדים של 76 מיליון יורו, בהשוואה לרווח של 202 מיליון יורו בשנה הקודמת. ההפסד בחטיבת ניהול הנכסים גדל מ-30 מיליון יורו ל-152 מיליון יורו.



מניותיו של סוסייטה ג'נרל, המחזיקה בבעלות על בנקים ברוסיה ובצ'כיה, צנחו ב-68% במסחר בפאריס בשנה שעברה, לשווי כולל של 13.2 מיליארד יורו. אתמול ירדו המניות ב-9.6% ל-22.75 יורו למניה, הערך הנמוך ביותר שידעה החברה מאז אוקטובר 1998, בעקבות החשש שפעילות החברה במזרח אירופה תפגע מהמשבר הכלכלי שם. סוסייטה ג'נרל ביצע מחיקת מוניטין של 300 מיליון יורו כנגד פעילותו ברוסיה. המשבר הכלכלי ברוסיה ככל הנראה יעכב את הרחבת פעילותו של סוסייטה ג'נרל הבנק שם, אך לדברי מקור בבנק, הוא עדיין רואה פוטנציאל חזק גלום ברוסיה.



סוסייטה ג'נרל היה בין הבנקים הצרפתיים שקיבלו סיוע ממשלתי של מיליארדי יורו בשנת 2008, והוא עתיד לקבל 1.7 מיליארד יורו בסבב סיוע שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully