וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס רכש מניות של ענקית האשלג פוטאש וחברת הנפט הברזילאית פטרובראס

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 10:02

סורוס מימש אחזקות בוול-מארט ויצרנית הבלאקברי ורכש מניות של בסט ביי



קרן הגידור של המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס רכשה מניות של פטרולאו ברסילרו (פטרובראס), חברת הנפט הממשלתית של ברזיל, ושל פוטאש אוף ססקצ'ואן, חברת הדשנים והאשלג, ברבעון הרביעי, ובכך הכפילה כמעט את אחזקותיה בהן.



סורוס פאנד מנג'מנט רכשה 16 מיליון מניות של פטרובראס הנסחרות בארה"ב, והגדילה אחזקותיה ל-1.45%, לפי מסמכים שהגישה הקרן לרשות ני"ע. כמו כן, רכשה 2.6 מיליון מניות של פוטאש והשלימה נתח של 2%. שתי החברות הן עתה האחזקות הגדולות ביותר של סורוס פאנד בארה"ב.



הרכישה מצביעה על כך שסורוס מאמין כי מחירי הנפט יחזרו לעלות בתום המשבר. לדברי אנליסטים, פטרובראס היא החברה הבינ"ל הגדולה היחידה שהתפוקה שלה צפויה לצמוח ביותר מ-5% בשנה.



ביום שלישי נפלו מניות פטרובראס ב-5.4% במסחר בסאו פאולו בעקבות הצניחה במחירי הנפט הגולמי מתחת ל-35 דולר לחבית.



פוטאש, היצרנית הגדולה ביותר של דשנים בעולם, נפלה ב-7.4% במסחר בקנדה אמש.



סורוס פאנד רכשה גם 9 מיליון מניות של בסט ביי, קמעונאית האלטרוניקה האמריקאית, ובכך הגדילה החזקותיה ל-2.3%. סורוס רכש מניות של דסאולדורה הומקס, חברת הבנייה המקסיקאית, ו-5 מיליון מניות של ר.ר. דונלי אנד סאנס, חברת הדפוס הגדולה בארה"ב.



סורוס מכר 3 מיליון מניות של וול-מארט והקטין את אחזקותיו בקמעונאית ל-0.01%. כמו כן, מכר את כל 2 מיליון המניות שלו בריסרץ' אין מושן, יצרנית הבלאקברי.



הקרן של סורוס, בדומה לכל חברת ניהול כספים שמנהלת יותר מ-100 מיליון דולר במניות, חייבת להגיש דיווח לרשות ני"ע תוך 45 מסופו של כל רבעון לגבי אחזקותיה במניות, אופציות ואג"ח להמרה הנסחרות בבורסה. הדיווח אינו כולל אחזקות שאינן נסחרות בארה"ב או מצב מזומנים. החברה של סורוס מנהלת 21 מיליארד דולר בנכסים. קרן קואנטום שהיא מנהלת רשמה תשואה של 8% ב-2008, לעומת הפסד ממוצע של 18% שרשמו קרנות הגידור בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully