וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM נפטרת ממותג סטורן ומבטלת את חטיבת פונטיאק; תחליט על גורלו של מותג האמר תוך חודש

ניו יורק טיימס

18.2.2009 / 10:06

GM תצמצם המותגים לארבעה בלבד; עלות ביטולו של מותג בשל רכישת סוכנויות ההפצה מגיעה למיליארדים



ג'נרל מוטורס, במסגרת התארגנות מחדש שלה התחייבה בתמורה לסיוע פיננסי מהממשל, תבטל כמה ממותגיה ותצמצם את מספרם הכולל לארבעה. GM תבטל כליל את מותג סטורן, שנועד להתחרות במכוניות היפאניות הקטנות, תבטל את חטיבת פונטיאק ותצמצם את פיתוח המותג, ותישאר עם המותגים שברולט, קדילק, ביואיק ו-GMC בלבד. לגבי מותג האמר, שאותו התכוונה החברה למכור לצד מותג סאאב, תקבל GM החלטה אסטרטגית עד סוף הרבעון.



מותג פונטיאק, שנולד ב-1932, יישאר על כמה מדגמי GM, אולם לא יהיה חטיבה נפרדת. GM מתכננת להשתמש בו בצורה ממוקדת במספר קטן יותר של דגמים.



למרות צמצום מספר המותגים של GM בחצי, היא עדיין מחזיקה ביותר מותגים מאשר מתחרותיה היפאניות וקרייזלר. גם המתחרה פורד מתכננת להיפטר מהמותגים הזרים שלה ותתמקד בשלושה מותגים בלבד - פורד, לינקולן ומרקיורי.



"טויוטה הוכיחה שאפשר להסתפק בשני מותגים - מותג המוני אחד ומותג יוקרה אחד", אמר קרל בראואר, עורך אדמונדס.קום, אתר ייעוץ בתחום קניית מכוניות. "ל-GM צריכים להיות שני מותגים - שברולט, קדילק. זהו".



ככל שלחברה יש יותר מותגים, היא צריכה להוציא יותר כסף לפתח כלי רכב ולשווק אותם.



מגוון המותגים היה הנשק העיקרי של GM במשך זמן רב. "מכונית לכל מטרה וצורך" היתה האסטרטגיה של החברה משנות ה-20 של המאה הקודמת. בשנותיה הטובות האסטרטגיה הזו השתלמה, כשהיא שלטה בחצי משוק המכוניות האמריקאי. אולם נתח השוק שלה נפל ל-22% בשנה שעברה. מחצית ממנו הגיע ממותג אחד - שברולט.



מחירו של ביטול מותג הוא גבוה, גילתה GM בשנה שעברה, כשהוציאה מיליארד דולר כדי לקנות את סוכנויות מותג אולדסמוביל שלה, שהפסיק לייצר מכוניות ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully