וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' משכה את העתירה לקיום עימות עם הנשיא לשעבר - משה קצב

תומר זרחין

18.2.2009 / 10:25

עקב הבהרת ביהמ"ש העליון שלא יתערב בהחלטת מזוז לסגור את תיק החקירה



בהמלצת בית המשפט העליון, הסכימו פרקליטיה של א' מבית הנשיא למשוך את העתירה שהגישה בדרישה לקיום עימות בינה לבין הנשיא לשעבר, משה קצב. בתחילת הדיון הבהירה הנשיאה, דורית ביניש, כי אינה מתכוונת להתערב בשיקולי היועץ המשפטי לממשלה שהחליט לסגור את תיק החקירה וכי בית המשפט לא יכול לתת הוראות לחקירה. היא ציינה שעימות הוא רק עוד אמצעי חקירה, ומשהחליט היועץ המשפטי שלא לפתוח את התיק, בית המשפט לא יתערב.



א' עתרה נגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיפתח את תיק החקירה בעניינה נגד הנשיא לשעבר ויורה לקיים עימות בינה לבין קצב. כזכור, תלונתה של א', שהביאה לתחילתה של הפרשה, לא נכללה בסופו של דבר בעסקת הטיעון שהושגה עם הנשיא לשעבר ושבוטלה לבסוף על פי בקשתו בחודש אפריל שעבר. זאת למרות שעל פי טיוטת כתב האישום, שגובשה בטרם הסדר הטיעון, נטען כי א' מבית הנשיא, שעבדה בכפיפות לקצב בין השנים 2003 ל-2004 תיארה דפוס של הטרדות מיניות, שכללו שידול לקיום יחסי מין ושלושה מעשי בעילה אסורה תוך ניצול מרות, שביצע בה לטענתה.



מזוז החליט להשמיט מכתב האישום את כל שיוחס לקצב בעניינה של א' ולסגור את תיק החקירה בעניין תלונתה לאחר השימוע שנערך לקצב.



כפי שפורסם ב"הארץ", א' החליטה לעזוב את ישראל לצמיתות באוקטובר. א' הכחישה אז את הפרסום, אולם למרות הכחשותיה, גורמים בסביבתה סיפרו ל"הארץ" כי א' רקמה לאחרונה קשרים עם ישראלי בקנדה, ובשלב זה היא אינה מתכוונת לחזור לישראל. לדברי הגורמים, נראה כי א' מבית הנשיא החליטה "להרים ידיים" במאבק המשפטי והציבורי ולפתוח דף חדש בחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully