וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מהלכי בנק ישראל לצד התחזקות הדולר בעולם מהווים רוח גבית משמעותית לשער הדולר בישראל

TheMarker

18.2.2009 / 10:29

הדולר קיבל זריקת עידוד נוספת לאחר שנתונים הראו כי זרים ממשיכים לקנות נכסים מבוססי דולר לטווח ארוך, לאחר ירידה בחודש נובמבר נרשמה עליה של כ-34.8 ביליון בחודש דצמבר



הדולר התחזק לשיא של חודשיים וחצי אל מול היורו על רקע הזהרה מצד שני סוכנויות דירוג, מודי וסטנדארד אנד פורס, כי דירוג האשראי של בנקים אירופיים עשוי לרדת. האזהרה נובעת מחשיפתם של בנקים במערב אירופה למשבר הפיננסי המחריף והמיתון המעמיק במזרח אירופה. היורו צלל אל מתחת לרמת ה 1.26 אל מול הדולר אשר התחזק אל מול מרבית העיקריים.



הדולר קיבל זריקת עידוד נוספת לאחר שנתונים הראו כי זרים ממשיכים לקנות נכסים מבוססי דולר לטווח ארוך, לאחר ירידה בחודש נובמבר נרשמה עליה של כ-34.8 ביליון בחודש דצמבר. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2600 אל מול היורו, 92.40 כנגד היין ו-1.4245 כנגד הסטרלינג נכון לשעה 21:20 (GMT).



היין נחלש על אף הירידות החדות בשווקי המניות אשר בשגרה יוצרים ביקושים על המטבע היפאני. לאחר נתוני הצמיחה המחרידים מתחילת השבוע נוספה עוד פסימיות לשוק על רקע התפטרותו של שר האוצר היפאני כשאי הוודאות גובר סביב עתיד הכלכלה. בימים כתיקונם רוכשים משקיעים את היין אך אי הוודאות הגבוהה וההתפתחויות האחרונות סביב הכלכלה היפאנית הרפה את ידיהם והוביל להיחלשותו של המטבע היפאני. היין נסחר סביב הרמות של 92.40 אל מול הדולר ו-116.40 כנגד היורו ב-21:30 (GMT).



הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה בבריטניה יפורסמו ב-09:30(GMT) וצפויים להראות על החלטה פה אחד להורדת שיעור הריבית. ב-11:00(GMT) יפורסמו בבריטניה נתוני יצור אשר עשויים ליצור לחץ מכירות על המטבע המלוכני. עיקר תשומת הלב תופנה אל עבר דברי ברננקי נגיד הפד ב-18:00 (GMT) בעיקר על רקע תוכנית התמריצים. ב-13:30 יפורסם מספר אישורי הבניה אשר צפוי להמשיך במגמה שלילית ועשוי להכביד על המדדים.



דולר/שקל



הזוג המשיך צפונה בעוצמה כשברקע דיווח על פיטורי שיא של קרוב ל-20 אלף עובדים בחודש ינואר. הדולר טיפס עד סמוך לרמות ה-4.1600 כנגד השקל. בנק ישראל החל ברכישת איגרות חוב ומתעד להמשיך ולרכוש אג"ח ממשלתי במטרה להוריד את ריבית ההלוואות לטווח הארוך.



צעד זה צפוי לבוא לידי ביטוי בהדפסת כסף מכיוון בנק ישראל, מהלך אשר עשוי להגביר את הלחץ על השקל. המהלכים האחרונים באים במקביל להתחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית ומהווים רוח גבית משמעותית להמשך המהלך. בנוסף, לא נפסלת אפשרות לקיצוץ נוסף בריבית בעיקר במידה ותמשך ירידת המחירים של החודשים האחרונים. השקל נסחר סביב הרמות של 4.15 אל מול השטר הירוק ב-19:30 (GMT).



נפט



העמקת המיתון העולמי הכבידה על מחיר הנפט אשר חצו מטה את רמת ה-35 דולר לחבית. מדד היצור של איזור ניו יורק נחת לרמתו הנמוכה מאז החל בשנת 2001. החשש מפני חשיפת בנקים במערב למשבר המחריף במזרח אירופה כשברוסיה מופסק המסחר הוסיף אך הוא ללחץ על מחיר הנפט מטה. המלאים בארה"ב צפויים לעלות בכ-1.8 מיליון חביות ומאותתים על המשך עודף ההיצע. חוזה עתידי לחודש פברואר על הנפט נסחר סביב הרמות של 34.95 דולר לחבית ב-20:25 (GMT).



זהב



הזהב המשיך את דהירתו מהימים האחרונים כשהוא שועט אל עבר רמות ה-1,000 דולר לאונקיה. על אף התחזקותו של הדולר אל מול היורו רשם הזהב עליה מרשימה כשנסחר סביב רמות ה-970 דולר לאונקיה. התחדשות הירידות בשווקי המניות על רקע החרפת המשבר במזרח אירופה הובילו לבהלת משקיעים אל עבר הזהב הנחשב כחוף מבטחים בתקופות של כלכלה מקרטעת ואי וודאות. ההתנגדות הבאה של הזהב ניצבת סביב רמות ה-990 דולר לאונקיה, תמיכה נוצרת סביב 945 דולר לאונקיה. חוזה עתידי לחודש אפריל נסחר סביב הרמות של 971 דולר לאונקיה ב-20:25 (GMT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully