וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי תמיר נגד ה"אח הגדול": תוכניות הריאליטי מסוכנות לחברה

אור קשתי

18.2.2009 / 10:36

שרת החינוך קראה אתמול לחנך את הנוער לצפייה ביקורתית בתוכניות המציאות



"תוכניות הריאליטי יוצרות דימוי מעוות של המציאות בקרב ילדים ובני נוער, אשר משתכנעים שההתנהגות המאפיינת את הדמויות בתוכניות אלה, כמו תחרותיות ותחמנות, מאפיינת גם את היחסים האנושיים", כך אמרה אתמול שרת החינוך בכנס באר שבע לשלום הילד. במושב אשר הוקדש להשפעת התקשורת על ילדים, הגדירה השרה תמיר את תוכניות הריאליטי "סכנה גדולה לערכינו כחברה".



לדברי שרת החינוך, תוכניות הריאליטי מחנכות לתחרותיות, להשפלה ולערכים הרסניים. "התוכניות האלה מגבירות את האלמנטים השליליים, שבוודאי קיימים, אבל מקצינות אותם. התוכניות שמות דגש על כישלון", אמרה. תמיר הוסיפה שלא ניתן לצנזר תוכניות כאלה, ולכן יש להרחיב את החינוך לצפייה ביקורתית.



מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, הציג בכנס נתונים שלפיהם כ-80 אלף ילדים צופים מדי יום במהדורות החדשות, וכי חשיפת הילדים לאלימות נובעת לא רק מתוכניות הריאליטי אלא גם מתכנים חדשותיים. בהקשר זה קראה שרת החינוך תמיר לערוצי הטלוויזיה השונים לשתף פעולה וליצור רצועה אחידה של חדשות, אשר תותאם לגילים השונים. לדבריה, "כך אפשר יהיה לתווך ולהסביר את המציאות לילדים".



מנתונים שנמסרו אתמול בכנס, עולה שכשני שלישים מהילדים בישראל, בגילים 6-12, צופים בטלוויזיה לפחות חמש שעות מדי יום, ו-10% מהילדים אף צופים בטלוויזיה בבוקר לפני שהם הולכים לגן או לבית הספר.



כמו כן, מתחה אתמול תמיר ביקורת יוצאת דופן על מערכת המשפט, ובמיוחד על בג"ץ, העלול, לדבריה, "לגרום לפירוק מערכת החינוך". זאת, כיוון שבג"ץ "רואה בחינוך שוק חופשי ומתייחס לפתיחת מוסדות חינוך כמו לפתיחת חנויות מכולת. בגלל בתי המשפט קשה לנו מאוד לסגור מוסדות פרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully