וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן סטנפורד, המואשם בהונאת ענק, פיתה לקוחות באמצעות מטוסים וטורנירי גולף וקריקט

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 10:57

המיליארדר עשה שימוש בצי המטוסים של החברה כדי לבנות מערכות יחסים בינו לבין פוליטיקאים



המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד, המואשם על ידי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בהונאת ענק של משקיעים בהיקף של 8 מיליארד דולר, הצליח לפתות פוליטיקאים ובכירים להשקיע בו באמצעות הטסת לקוחות במטוסים פרטיים וארגון טורנירי קריקט, פולו וגולף – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



סטנפורד בן ה-58, לפי הדיווח, החל להשתמש ב-2006 בתואר "סר" לאחר שקיבל תואר אבירות ממנהיגי אנטיגואה וברבודה, ארצו המאמצת. כדי למשוך לקוחות לחברת ההשקעות שלו, סטנפורד גרופ, ולסטנפורד אינטרנשיונל בנק (SIB) - שפעל באנטיגואה ושימש כמקלט מס ללקוחות עשירים, השתמש סטנפורד בשיטות שיווק שכללו בין היתר הטסת לקוחות פוטנציאליים לאנטיגואה.



לסטנפורד היו ששה מטוסים פרטיים, לפי האתר של חברת ההשקעות שלו, ולפי בלומברג הוא עשה שימוש בצי המטוסים של החברה כדי לבנות מערכות יחסים בינו לבין פוליטיקאים וכדי לממן סיורים לחברי קונגרס, אותם הטיס לקריביים באמצעות ארגון ללא מטרות רווח שהפעיל בשם אינטר-אמריקן אקונומיק קאונסיל.



ב-2006, הטיס סטנפורד ארבעה חברי קונגרס דמוקרטים לג'מייקה, שם הם שהו במלון ריץ קרלטון ונפגשו עם בכירים מקומיים. מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים לשעבר טום דיליי, למשל, טס 16 פעמים במטוסי החברה בין 2003 ל-2006. לטענת דוברו, דיליי שילם עבור הטיסות.



סטנפורד תרם גם אלפי דולרים לפוליטיקאים דמוקרטים ורפובליקנים מאז שנת 2000. בין היתר, תרם סטנפורד 4,200 דולר לדיליי ו-3,000 דולר ליו"ר ועדת הכספים של הסנאט, כריסטופר דוד.



סטנפורד עשה שימוש גם באירועי קריקט ופולו, אותם אירגן, כדי למשוך לקוחות חדשים. בין היתר, הכריז סטנפורד ביוני על טורניר בין נבחרת הקריקט הלאומית של אנגליה לקבוצת סטנפורד סופרסטארס, קבוצה המורכבת משחקני קריקט ממערב הודו, אשר בסיומו תקבל המנצחת פרס בסך 20 מיליון דולר. הטורניר התקיים בנובמבר באנטיגואה, ובסיומו זכתה קבוצתו של סטנפורד וכל אחד מהשחקנים קיבל מיליון דולרים. סטנפורד גרופ העניקה חסות גם לטורניר הגולף סטנפורד סנט ג'ורד צ'מפיונשיפ, שנערך בממפיס, ולטורניר פולו בפלורידה. שחקן הגולף ויג'יי סינג אף חתם על הסכם חסות עם סטנפורד בשנת 2007.



סטנפורד אף ניסה לעשות שימוש באוניברסיטה היוקרתית הנושאת את שמו כדי לבסס את תדמיתו. ב-2001, דיווחה בלומברג, טען סטנפורד כי הוא אחד מצאצאיו של לילנד סטנפורד, מייסד אוניברסיטת סטנפורד. האוניברסיטה מיהרה לתבוע את סטנפורד, בטענה כי חברת ההשקעות שלו מנצלת את שמה כדי לגרוף רווח.



סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות סטנפורד אינטרנשונל בנק (SIB). לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה. במקביל, הורה בית משפט מחוזי בדאלאס להקפיא את כל נכסיו של סטנפורד ולמנות כונס נכסים לחברות שבבעלותו כדי להשיב למשקיעים את כספם, בעקבות בקשה שהגישה רשות ני"ע. חוקרים פדרלים פשטו על מטה סטנפורד בארה"ב כדי למנוע השמדת מסמכים וראיות אחרות.



אישומי רשות ני"ע הוגשו נגד סטנפורד באופן אישי, כמו גם נגד בנק סטנפורד ונגד חברות ייעוץ ההשקעות והברוקראז' האמריקאיות סטנפורד גרופ וסטנפורד קפיטל מנג'מנט. כמו כן, הוגשו אישומים נגד סמנכ"ל הכספים ומנהל ההשקעות הראשי של סטנפורד בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully