וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע עצרה את מנכ"ל פועלים שוקי הון

ניר בורנשטיין נעצר יחד עם עופר אייזנברג והשניים שוחררו למעצר בית. מנכ"ל פועלים שוקי הון חשוד במסירת מידע פנים על הבנק

רשות ני"ע עצרה הלילה את ניר בורנשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, בחשד לשימוש במידע פנים, מרמה והפרת אמונים. עוד נעצר, עופר אייזנברג, פעיל מרכזי באופציות מעו"ף, המנהל יחד עם דש איפקס את קרן הגידור דש-איפקס-ספיר.

השניים שוחררו בערבות למעצר בית. לפי החשד, איזנברג, רכש מניות בנק הפועלים כשבידו מידע פנים בנוגע לחברה, שמקורו בחשוד השני בפרשה, ניר בורנשטיין, שהינו איש פנים בבנק.

ב-10 לינואר אשתקד בשעה 13:57, פרסם בנק הפועלים דיווח מיידי בדבר ירידות ערך מהותיות של השקעות, הצפויות לקבל ביטוי בדו"חות הכספיים השנתיים של הבנק.

לפי הדיווח, ההשפעה נטו על רווחי הבנק לשנת 2007 היתה אמורה להסתכם בכ–180 מיליון דולר, סכום מהותי המהווה קרוב ל–16% מהרווח הנקי של הבנק.

עם קבלת הדיווח בבורסה, בוצעה השהייה אוטומטית של המסחר ל-20 דקות ולאחר פרסום הדיווח המיידי בשעה 14:14, בוצעה הפסקת מסחר עד לשעה 14:42.

החקירה העלתה, כי מיד לאחר שהפסקת המסחר הסתיימה ירד שער המניה בשיעור של כ-4.71% ויום המסחר הסתיים בירידה של כ – 2.9% משער הבסיס.

קשרים חברתיים בין בורנשטיין לאייזנברג

בתוך חמישה ימים ממועד הדיווח, השלימה מניית בנק הפועלים ירידה של כ–9.3% משער הבסיס של המניה טרם פרסום הדיווח.
היות ומניית הפועלים הינה מניה בעלת היקף סחירות רחב ביותר ומשקל רב במדד ת"א 25, ירידה כאמור היא ירידה מהותית ביותר.

לפי חקירת הרשות, יומיים לפני הדיווח דנו עליו בהנהלת הבנק.
בין עופר איזנברג לניר בורנשטיין קיימים קשרים חברתיים ועסקיים ומממצאי החקירה עולה חשד, כי ניר בורנשטיין הוא שהעביר לעופר איזנברג את המידע אודות הדיווח המיידי שהיה עתיד להינתן, ושוגר בסופו של דבר לבורסה.

אייזנברג מוכר מניות הפועלים בבוקר

לפי החשד, אייזנברג עשה שימוש במידע שהעביר לו בורנשטיין על הדיווח שעומד להתפרסם. ביום הדיווח, (ה-10 לינואר כאמור), אייזנברג מכר 879 אלף מניות הפועלים.

גם לאחר הדיווח אייזנברג המשיך למכור מניות הפועלים שסך היקפן הסתכם בכ-20 מליון שקל. הרווח שנוצר בחשבון באותו יום הסתכם בכ-337 אלף שקל, ורבע מיליון שקל מיוחסים לשימוש במידע פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully