וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה וצרפת יחלצו את כלכלות היורו כדי למנוע נפילת האיזור

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 11:50

התרחבות גירעונות תקציביים במדינות גוש היורו עלולה להביא את המשקיעים לזנוח את האג"ח של האזור, לפי בלומברג



גרמניה וצרפת עלולות להיאלץ לשקול חילוץ של כל מדינות גוש היורו, מאשר לחלץ בנקים אירופים בודדים, מכיוון שהתקציבים של ממשלות האזור כורעים תחת כובד המיתון, לפי בלומברג.



שר האוצר הגרמני פר סטיינברוק היה הראשון שנגע בנושא השבוע, לאחר שאמר כי כמה מ-16 מדינות גוש היורו נתקלו בקשיים והן עלולות להזדקק לסיוע של המדינות הגדולות יותר. בכירים בממשלת צרפת הביעו חששות מפני מתחים בשווקים, בעקבות העלייה במחירי ביטוח האג"ח האיריות, היווניות והספרדיות לרמות שיא.



הסיוט של ראש ממשלת גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי הוא התרחבות הגירעונות התקציביים של מדינות גוש היורו, אשר יגרמו למשקיעים להיפטר מהאג"ח של חלק מהמדינות – דבר אשר יעורר משבר בגוש כולו.



ובעוד מעט מאוד משקיעים בימים אלה חוזים חידלות פירעון של מדינה בגוש היורו, הסיכון לבדו עלול להביא את שתי המדינות העשירות באזור להתעלם מהבנק המרכזי של אירופה ולהכריז על נכונותן לבוא לעזרתן של הכלכלות הנאבקות.



"בכלות כל הקיצין, גרמניה וצרפת - השחקניות הגדולות – עלולות למצוא עצמן מחלצות את המשתתפים הקטנים יותר", אמר אלכס אלן, סמנכ"ל השקעות בחברת אדינגטון קפיטל מנג'מנט לבלומברג, והוסיף: "אי אפשר לתת לחלק אחד מהמערכת להיכשל, כי זה יוביל לכישלון המערכת כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully