וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: קרן פיטנגו הגדולה בישראל עם 50 מיליארד ש'

גיא גרימלנד

18.2.2009 / 12:53

היקף הכספים שמנהלות 15 קרנות הון סיכון הגדולות מסתכם ב-35.9 מיליארד שקל



קרן הון סיכון פיטנגו עדיין מחזיקה בתואר הקרן הגדולה ביותר בישראל, כך עולה מדירוג דנס 100 של חברת דן אנד ברדסטריט, המדרג את קרנות הון הסיכון הגדולות בישראל.



אולם אין משמעות כי מדובר בקרן המוצלחת ביותר מבחינת תשואה למשקיעים. המדידה מתייחסת אך ורק להון הכולל של כל קרן הון סיכון בישראל. פיטנגו מדורגת ב-2009 במקום הראשון עם הון מנוהל בהיקף של כ-5.5 מיליארד שקל. גם ב-2007 פיטנגו היתה הראשונה ברשימת הקרנות. כך שאין כמעט שינוי בין הדירוג של 2007 לזה של 2008.



סטאר (קרן שאינה פעילה עוד) ואוורגרין מדורגות במקומות השני והשלישי בהתאמה. כרמל ונצ'רס שב-2008 דורגה במקום ה-12 קפצה השנה למקום השביעי בזכות קרן חדשה שגייסה (כרמל 3) בהיקף של 235 מיליון דולר.



היקף הכספים שמנהלות 15 קרנות הון סיכון הגדולות בישראל מסתכם ב-35.9 מיליארד שקל. בישראל פועלות כ-60 קרנות הון סיכון.

כלכלני דן אנד ברדסטריט אומרים כי קיים חשש בירידה של כ-50% בהיקף ההשקעות של קרנות הון סיכון ב-2009. לדבריהם, המשבר התעצם בסוף השנה שעברה ובמהלך החודשים הראשונים של 2009, כך שהיקף ההשקעות בתעשיית קרנות הסיכון עלול לרדת בשיעור משמעותי במהלך השנה.



מנגד, מוסיפים כלכלני החברה, בחודשים האחרונים מורגשת התעניינות גוברת מצד חברות בינלאומיות בתחום המכשור הרפואי והביו-טק בחברות סטארט אפ ישראליות העוסקות בתחום. חברת המכשור הרפואי מדטרוניק הבינלאומית, מתכוונת לרכוש את ונטור הישראלית תמורת 325 מיליון דולר.



חברת המכשור הרפואי סנט ג'וד מדיקל רכשה את מדיגייד תמורת 300 מיליון דולר. אקזיטים אלו מגיעים אחרי שבשנה שעברה הושלמו מספר רכישות בתחום מדעי החיים והמכשור הרפואי.

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, אמר כי "המשבר הכלכלי והפיננסי פגע קשה בהיקף ההשקעות של קרנות הון סיכון. ברבעון האחרון של 2008 ראינו ירידה של כ-30% בהיקף ההשקעות של קרנות אלה לעומת הרבעון השלישי. להערכתנו, קיים חשש שב-2009 נראה ירידה חדה של כ-50% בהיקף הכספים שישקיעו קרנות הון סיכון ישראליות בחברות סטארט אפ".



לדברי קובנט, "הירידה הצפויה נובעת מקשיים של הקרנות עצמן בגיוס כספים. אנו עדים בחודשים האחרונים לגיוסים מעטים המכווצים את תעשיית ההון סיכון". מעבר לכך, מוסיף קובנט, הקרנות מעדיפות בשלב זה לצמצם משמעותית את היקף ההשקעות שלהן, מחשש שהשקעתן תימחק על רקע המשבר. "הקרנות מעדיפות להשקיע כרגע במקומות שבהן הן משוכנעות שיראו את הכסף בחזרה. הן שומרות את הכסף שעדיין נשאר להן קרוב לחזה, ומשקיעות בעיקר במקומות שהסיכויים לאקזיט גבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully