וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החקלאים יהפכו בקרוב למובטלים"

נשיא התאחדות האיכרים מזהיר מפני העיכוב בפרסום המלצות ועדת הבדיקה של משבר המים: החלקאים לא יישרדו את 2009"

"החקלאים לא יצליחו לשרוד את שנת 2009, ולא יצליחו לעבור את המשבר הזה, ולכן אני דורש לצאת במסקנות ביניים, אחרת לא יישארו חקלאים במדינת ישראל", כך אומר היום דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים.

ועדת החקירה לבדיקת משבר המים, הוקמה לדרישתה של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ונדרשה לגבש שורת המלצות לטווח הקצר והארוך, כדי להבטיח אספקת מים סדירה לאזרחי המדינה.

דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון, מינתה לראשות הוועדה את דן ביין, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. בין הפתרונות שייבחנו, נמנים גם התפלת מי ים, השבת מי קולחין ודרכים נוספות להגדיל את היצע המים. כמו כן, ייבחנו פעולות למניעה וצמצום של זיהום המים ומניעת המלחה.

לטענת אמיתי, כדי לעזור לחקלאים לעבור את המשבר הקשה, להמשיך לגדל ולספק מזון בשנת 2009, יש לפרסם את המסקנות שגובשו עד כה, על מנת ליישמן בשטח.

"כל העדויות שנגבו עד היום על ידי ועדת החקירה, מצביעים על שרשרת מחדלים של המדינה שגרמו למשבר המים הנוכחי. באם לא יינתנו מסקנות ביניים, הסקטור החקלאי יהיה קרוב להצטרף למעגל האבטלה ולא יוכל לקבל דמי אבטלה בעתיד כיוון שהחקלאים הן עצמאיים".

גם ביניש תדון בנושא המים

משק המים עלה בימים האחרונים לכותרות בעקבות הפסקת מילוי המוצרים של מי עדן ונביעות, שמקורות איתרה זיהום במעיינות שמהם הן שואבות.

ביניש, שמינתה את הוועדה לבדיקת משבר המים, עשוייה להידרש לנושא באופן מעמיק בעצמה, מאחר שבעוד חודשיים בג"צ אמור לדון בעתירה של האגודה לצדק חלוקתי, שמבקשת לבדוק את הזכיונות שקיבלו נביעות, מי עדן ועין גדי, לשאיבת מים באופן בלעדי ממספר מקורות, בלי מכרז מסודר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully