וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח תלווה את פרויקט תחנת הכוח של דוראד ב-2 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

18.2.2009 / 13:24

כלל מימון תעמיד אשראי בגובה 400 מיליון שקל ותוביל גיוס של 1.6 מיליארד ממוסדיים נוספים


שנה לאחר שחתמה על מזכר ההבנות לליווי הפיננסי של פרויקט תחנת הכוח של דוראד, מאשררת כלל את המזכר.

כפי שפורסם אשתקד ב-TheMarker, כלל מימון, מקבוצת , סיכמה על הובלת המימון החוץ-בנקאי של פרויקט תחנת הכוח של דוראד. המדובר בחתימה על מסמך הבנות להעמדת ליווי פיננסי בשיעור של 65% מהיקף הפרויקט המוערך ב-3 מיליארד שקל. כלל תעמיד אשראי של כ-400 מיליון שקל, ותפעל לגיוס גופים מוסדיים נוספים להשלמת יתרת חלקו היחסי של האשראי החוץ-בנקאי ב-1.6 מיליארד שקל.

היקף הפרויקט מוערך בכ-800 מיליון דולר כאשר בעלי דוראד התחייבו להעמיד הון עצמי בסך של 140 מיליון דולר.

מסמך ההבנות עליו חתמה כלל היה כפוף לתוצאות בדיקת נאותות, וכן לחתימת הסכם מפורט עד סוף 2008. כניסתה של כלל ביטוח אל קונסורציום המממנים של הפרויקט באה לצד , אשר סיכם עקרונית לפני כשנתיים על הליווי הבנקאי של הפרויקט.

חברת דוראד אנרגיה בה שותפים: א.דורי (18.75%), אדלקום (18.75%), קצא"א (37.5%) והקונצרן התורכי זורלו (25% ) - מתכננת להקים באתר ק.צ.א.א. שבדרום אשקלון את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של כ-800 מגה וואט.

מנכ"לית כלל מימון, אסתי פרידמן, ציינה כי מזכר התנאים מצביע על יכולתה של כלל מימון הן בארגון חוב בפרוייקטים גדולים ומורכבים והן בהעמדת אשראי כגוף חוץ בנקאי מוביל.

מנכ"ל כלל מימון קרדיט, יובל הררי - המוביל את המימון הפרויקטאלי - ציין כי מדובר בפעם הראשונה שגוף מוסדי נוטל על עצמו ארגון החלק המוסדי בפרויקט גדול מעין זה. "אנו מאמינים כי אופן מימון זה יכול להיות מודל למימון פרוייקטים נוספים, תוך שיתוף פעולה בין בנק מוביל המנהל את האשראי לבין גוף מוסדי גדול המארגן את המימון המוסדי.

יתרה מזאת, דווקא בימים כאלה לאור המשבר בשוק המימון החוץ-בנקאי אנו סבורים כי מימון לפרויקטים תשתיתיים יכול להוות השקעה דפנסיווית אשר אינה מושפעת מסיכוני המאקרו של השוק ואינה חשופה כמו אג"ח קונצרני רגיל להתגברות המיתון" הוסיף הררי.

דורון גרופר, מנכ"ל דוראד, ציין כי תחנת הכוח החדשה תהווה אבן דרך אסטרטגית בתחום האנרגיה של מדינת ישראל. "ייצור החשמל בתחנה צפוי להקל על המצוקה לה נקלע משק החשמל עקב הצריכה ההולכת וגוברת. אנו רואים בהארכת תוקפו של מזכר התנאים עם כלל, ציון דרך חשוב לקראת סגירה פיננסית של הפרויקט ושמחים על הבעת האמון בנו מצד קבוצת כלל ביטוח", הוסיף גרופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully