וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנדל"ן בוני התיכון הגישה תביעה נגד מינהל מקרקעי ישראל בסך 166 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

18.2.2009 / 13:27

בוני התיכון: המינהל לא עומד בתנאי המכרז הנוגע לשכונת תלפיות בירושלים



חברת הנדל"ן בוני התיכון שבשליטת עמי פרץ הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מינהל מקרקעי ישראל בסך של 166 מיליון שקל. כפי שכבר פורסם ב-TheMarker, החברה טוענת, כי על אף שהעבירה את כל התשלומים כמתחייב בחוזה, מינהל מקרקעי ישראל לא עומד בתנאי המכרז הנוגע לשכונת תלפיות, ועד היום המגרשים לא נמסרו לחזקת החברה.



חברת בוני התיכון זכתה במרס 2008 במכרז של מינהל מקרקעי ישראל. מדובר בחמישה מגרשים בשכונת תלפיות מזרח בירושלים עליהם שילמה החברה למעלה מ-166 מיליון שקל. בנוסף, שילמה החברה מס רכישה בסך של 7.6 מיליון שקל ושכרה שירותיהם של יועצים שונים כדי להבטיח עמידה בלוחות הזמנים, כפי שהתחייבה. החברה תיכננה להקים פרויקט ענק בהיקף של כ-300 יחידות דיור.



על-פי תנאי המכרז, עבודות הפיתוח היו אמורות להסתיים, כאשר לא יאוחר מיולי 2008 תועבר החזקה על המגרשים לחברת בוני התיכון. בתוך כך הסיקה חברת בוני התיכון כי המדובר במגרשים זמינים מיידית לבנייה.



בפועל, עד היום החברה לא קיבלה חזקה על המגרשים ועבודות הפיתוח טרם הסתיימו. היות והמגרשים לא מצויים על פני מישור בגובה אחיד, אלא על גבעות שוממות וללא דרכי גישה, לא ניתן להגיע אליהם פיזית מבלי שיושלמו עבודות הפיתוח במקום.



עוד נודע לחברה, כי היות והתוכנית מצויה בתחום המוכרז כאתר עתיקות, תידרש החברה לבקש אישור הריסה, חפירה ובנייה מרשות העתיקות. החברה תידרש גם להזמין חפירת הצלה ארכיאולוגית לפני תחילת העבודות, כאשר רק בתום החפירות ובמידה שלא ייחשפו שרידים ארכיאולוגיים שיחייבו שימור, יינתן ההיתר.



בתוך כך טוענים באי כוחה של חברת בוני התיכון כי המידע במכרז היה "חלקי, מגמתי ומטעה", דבר שגרם ל"שרשרת מעשים ומחדלים שבוצעו ונמשכו לאחר עריכת המכרז... ברי לכל כי שאלת זמינות המגרשים הינה שיקול מרכזי ומידע חיוני ביותר. כמקובל בעסקות הנדל"ן - שאלה זו הנה בעלת השפעה ישירה על עצם הרצון להשתתף במכרז ועל גובה המחיר המוצע במסגרתו".



בשל כל זאת מבקשת החברה מבית המשפט להצהיר כי מינהל מקרקעי ישראל והחברה המפתחת הפרו את התחייבויותיהם הפרה יסודית, דבר המאפשר ביטול חוזי החכירה והתשתיות והשבת דמי התשלום בסך של 166 מיליון שקלים, לא כולל הוצאות ושכר טרחת עורך-דין ומע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully