וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: תחום הסלולר צפוי להוות עוגן השקעה יציב ב-2009; צפי לדיוודנד של 2.3% למניה לפרטנר

הדס גליקו

18.2.2009 / 14:28

בבית ההשקעות מצפים לתוצאות חיוביות לפרטנר שאינן משקפות עדיין את השפעות המשבר הכלכלי באופן מהותי



תחום הסלולר צפוי להוות עוגן בהחלט יציב בסביבה של 2009, כך מעריכה היום האנליסטית טליה לויברג מבית ההשקעות פסגות בסקירה על התחום לקראת פרסום דו"חות פרטנר ביום שני ה-23 לפברואר.
פרטנר תפרסם את דו"חות הרבעון האחרון של השנה שנחשב חלש יחסית בענף הסלולר.



בבית ההשקעות מצפים לתוצאות חיוביות לפרטנר שאינן משקפות עדיין את השפעות המשבר הכלכלי באופן מהותי, עם שולי EBITDA של מעל 35% ודיבידנד של 219 מיליון שקל המשקף תשואה של 2.3%. מחיר היעד של פסגות לפרטנר הוא 84 שקל בהמלצת תשואת יתר.



לדברי לויברג "הסביבה הכלכלית שהגיעה גם לתחומים הבסיסיים יותר כמו המזון, טרם נותנת את אותותיה בצורה מובהקת בתחום הסלולר וגורמים כמו מבצע עופרת יצוקה במהלכו עלה השימוש בסלולר נותנים דחיפה חיובית גם לתוצאות הרבעון הראשון של 2009".



בפסגות מעריכים כי עיקר הדגש בדו"ח יהיה כמובן על השפעת מהלך המעבר של פרטנר מחברת סלולר לחברת תקשורת על מבנה העלויות של החברה. לדברי לויברג "לצד עלויות השקה ותדמית יש להוסיף כמובן את עלויות השירותים בפועל הנובעות בעיקר מהכנסת מערך טכנאים. יש לזכור כי חלק מעלויות אותו המערך מגולמות כבר בתוצאות השיא שהציגה החברה ברבעון השלישי, זאת על חשבון התייעלות והידוק עלויות שבוצעו במהלך השנה".



בהיבט הרגולטורי מעריכה לויברג כי, בחינת תוכנית העבודה של משרד התקשורת לשנה הקרובה מובילה למסקנה ברורה - הדרך עד להגברת התחרות בפועל עוד ארוכה ומפותלת. MVNO לא יהיה לפני תחילת 2010, בסוגיית ה-WIMAX- הבעיות עוד רבות, החלטה באשר לדמי הקישורית לא צפויה השנה ונושא ה-VOB הנייד נמצא יחסית בתחילת הדיון.



בבית ההשקעות לא מעריכים כי תתרחש ירידה בצריכת שרותי התוכןשל פרטנר, היקרים יותר, אך לוקחים בחשבון רגיעה בהיקף השדרוגים בענף ומעריכים כי נראה גיוס נטו של כ-20 מנויים בפרטנר ובסלקום, כפונקציה של תנאי הסביבה לצד הרצון לשימור בסיס המנויים לקראת רשת פלאפון שהושקה כמתוכן ברבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully