וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבא והמדינה יקבלו 30% מהכנסות פרופ' שוומנטל

רוני לינדר-גנץ

18.2.2009 / 14:31

מדובר בסכום העולה על 15 מיליון דולר. שוומנטל, המשמש כמנהל המכון לשיקום לב, פיתח את השסתום בזמן שעבד בשיבא

פרופ' אהוד שוומנטל, שעומד מאחורי ההמצאה של המסתם של ונטור, ישלם לבית החולים הממשלתי שיבא, בו הוא עובד ולמדינה 30% מהרווחים שלו - סכום שיכול להגיע ליותר מ-15 מיליון דולר. כך נודע ל-TheMarker.

הסיכום נעשה במסגרת משא ומתן שערכו נציגי האוצר ומנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, עם שוומנטל. ההשתתפות של בית החולים בנתח מרווחיו של שוומנטל נובעת מכך שהוא משמש כמנהל המכון לשיקום הלב בבית החולים, ופיתח את המצאתו בזמן עבודתו. לפי הסיכום, חלק נכבד מהסכום יעבור לשיבא, למטרת השקעה במחקר רפואי.

למרות שמדובר בסכום גדול ביותר, זהו גם הישג עבור שוומנטל: תחום הקניין הרוחני בבתי חולים ממשלתיים אינו מוסדר במדינת ישראל, ובין משרד הבריאות למשרד האוצר קיים ויכוח גדול בעניין. משרד הבריאות סבור שיש להתאים את המצב לנהוג באוניברסיטאות - שם מפריש החוקר 40% מרווחיו למוסד. משרד האוצר סבור שרוב רובו של הסכום צריך לעבור למוסד הממשלתי שבו עבד החוקר – שסיפק לו את כל התנאים כדי לפתח את המצאתו. לפיכך, האוצר היה יכול לדרוש משוומנטל להפריש לו סכום גבוה בהרבה מ- 30%.

עם זאת ל-TheMarker נודע, כי המקרה של שוומנטל הוא מקרה מיוחד, כי לטענתו תחום ההמצאה שלו (שסתום מלאכותי המוחדר בצנתור) אינו קשור לתחום עבודתו כעובד מדינה בשיבא - מומחה לשיקום לב. כפי הנראה, באוצר העדיפו "לסגור עסקה" עם שוומנטל במקום להיגרר עמו לדיונים משפטיים ממושכים שהיו עלולים להסתיים גם בהפסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully