וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון יחכה: ציור של גוטמן נמכר בסכום גבוה של 82 אלף דולר

הארץ

18.2.2009 / 14:36

ציורים של אמנים ישראלים נמכרו בעשרות אחוזים מעל להערכות במכירה פומבית בבית תירוש בהרצליה פיתוח


ציורים של נחום גוטמן ואמנים ישראלים אחרים נמכרו בעשרות אחוזים מעל להערכות במכירה פומבית שהתקיימה בבית תירוש בהרצליה פיתוח. במכירה נמכרו כ-80% מהפריטים שהוצעו, ומחזור המכירה הכולל היה 1,600,000 דולר.

ציורו של גוטמן, "ספינות בנמל יפו", הוערך תחילה ב-50,000-70,000 אלף דולר ונמכר לבסוף ב-82,800 אלף דולר. ציורים נוספים שנמכרו מעל לערכן הראשוני: "נער בירושלים" של פנחס ליטבינובסקי שנקנתה ב-8,050 אחרי שהוערכה ב-3,500-4,500 דולר, ו"נוף מהחלון" של ליליאן קלפיש, שנמכר ב-4,600 דולר לעומת הערכות של 1,500-2,000 דולר.

"בתקופת טרום המשבר הכלכלי היה אפשר להגדיר את תוצאות המכירה כטובות מאוד", אמר אתמול דב חזן, מבעלי בית המכירות. "אולם כעת ניתן להגדירן כמצוינות".

בחלק הראשון של התערוכה הוצעו למכירה, לראשונה בישראל, יצירות "אורבניות", ובהן של ציירי רחוב ואמני גרפיטי כמו EST ,JOVE ,AME72 ו-KNOW HOPE. בחלק זה נמכרו כל תשע העבודות שהוצעו למכירה.



בית תירוש הוא אחד מחמשת בתי מכירות פומביות בארץ, ומקיים כשתי מכירות בשנה. לדברי חזן המדד להצלחה היה קולות האכזבה של אספנים, שבתקופה האחרונה נהנים מהמחירים הנמוכים, נוכח מיעוט היצירות שנותרו ללא קונה בסיומו של הערב.

גם בגלריות הביעו שביעות רצון מהתוצאות, משום שלאחר מכירה גרועה נוהגים אספנים לבוא ולרכוש מהן יצירות במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים מערכן. לדברי חזן, לאחר המכירה התקשרו אליו כמה בעלי גלריות והודו לו על כך ש"השוק ניצל". חזן מסביר כי סיבה נוספת להצלחה היא הורדת מחירים מצד מוכרי הציורים. "הסברנו להם שכדי להתמודד עם המשבר הכלכלי, יש להוריד את המחירים בעשרות אחוזים. מידת ההצלחה בשכנוע המוכרים תקבע את מידת ההצלחה של המכירה בעתיד".

שינוי מעניין נוסף שבלט במכירה הוא היעלמות הקונים מחו"ל וריבוי הקונים המקומיים. הקונים הלא-ישראלים נוהגים לרכוש עבודות של אמנים יהודים מהתפוצות, ולכן נקנו הפעם רק כחצי מהיצירות שאינן מישראל. לעומת זאת, נקנו 88% מהעבודות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully