וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היחלשות השקל היא חלק ממגמה עולמית או רק תוצאה של התערבות בנק ישראל בשוק האג"ח?

TheMarker

18.2.2009 / 14:50

לדברי טל עבדה, סמנכ"ל השקעות כלל פורקס "לאור התנהגות השקל בשבועות האחרונים ניתן לומר שהשקל לא מגיב לתוכנית בנק-ישראל וכל התחזקותו היא תגובה למגמות העולמיות, ובמיוחד להתחזקות הדולר למול היורו



שוק המטבעות העולמי נמצא בימים האחרונים בלב הקלחת. ההתרחשויות באות לידי ביטוי גם בשוק המקומי, השקל הולך ומתחזק ואף חצה לפני כמה שעות את רף ה-4.15 שקלים לדולר.



סמנכ"ל ההשקעות של כלל פורקס, טל עבדה העריך היום כי לאור התנהגות השקל בשבועות האחרונים התחזקות השקל היא בעיקר תגובה למגמות העולמיות, ובמיוחד להתחזקות הדולר למול היורו ולא כתגובה למדיניות בנק ישראל.



לדברי עבדה "בין הגורמים העיקריים שניתן לייחס להם השפעה על שערי המטבעות בתקופה האחרונה נמצים תוכנית התמריצים של אובמה שיצאה לדרך בתחילת השבוע ופסגת ה-G7, בה התעוררה שערוריה יפאנית שאילצה את שר האוצר היפאני להתפטר".



בתחילת השבוע יצאה לדרך תוכנית פיסקלית שמטרתה לעורר את המשק האמריקני ובמסגרה יושקעו מאות מליארדי דולרים בתשתיות, חינוך, הורדת מיסים, אנרגיה חליפית, ביטוח בריאות, דמי אבטלה ועוד. ללדברי עבדה "התוכנית יוצרת ציפיות בשוק להתחזקות המגזר הפיננסי בארה"ב ולכן צפויה לחזק את הדולר".



פיסגת ה-G7 , שהתקיימה בסוף השבוע האחרון ריכזה סביבה הרבה תשומת לב כשיצרה שערוריה מיותרת לשוק היפאני. שלא בדומה לפסגות, לא נאמר בהצהרה שהמדינות יפעלו להחלשת היין היפני, שורה שנכנסה כמעט לכל סיכום של פסגות G7 בעבר. שנית, שר האוצר היפני נתפס ספק שיכור, ספק תחת השפעת תרופות ונאלץ להתפטר.



בנוגע להחלטת בנק ישראל לבצע פעילות באג"ח ממשלתיות במטרה להגדיל נזילות ולהוריד גם את הריבית לטווח ארוך מעריך עבדה כי, בעקבות מהלך זה צפוי השקל להחלש כיוון שהאטרקטיוויות שלו יורדת לעומת מטבעות אחרים, אולם זה אינו החלק הארי המרכיב את היחלשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully