וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר העסקים הבריטי קילל את מנכ"ל סטארבקס: "מי לעזאזל הוא הווארד שולץ שילכלך על המדינה שלי?"

אשר שכטר

18.2.2009 / 15:32

שולץ אמר ל-CNBC כי כלכלת בריטניה נמצאת במצב נפילה חופשית; מנדלסון: שולץ מפיץ חששות מוגזמים



השר הממונה על העסקים בבריטניה, פיטר מנדלסון, השתלח היום בחריפות ביו"ר והמנכ"ל של רשת בתי הקפה סטארבקס, הווארד שולץ, בטענה כי שולץ מפיץ חששות מוגזמים בנוגע למצבה של הכלכלה הבריטית.



בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC אמר שולץ כי בריטניה מהווה מקור גדול לדאגה עבור סטארבקס, אשר מחזיקה בסניפים ב-49 מדינות ברחבי העולם ומתמודדת כיום לראשונה בתולדותיה עם ירידה חדה בהכנסות בעקבות המשבר הכלכלי והתחרות החזקה בשוק בינה לבין מקדונלד'ס.



"המקום שמדאיג אותנו יותר מכל הוא מערב אירופה, בעיקר בריטניה. הכלכלה הבריטית נמצאת במצב של נפילה חופשית. אנחנו מודאגים מהעלייה בשיעור האבטלה, ממשבר הסאבפריים, אני חשוב שביטחון הצרכנים בבריטניה גם הוא נמוך מאד", אמר שולץ, שטען כי בארה"ב לא התחיל מחנק האשראי להשפיע על ביטחון הצרכנים אלא אחרי 18-12 חודשים, בעוד שבבריטניה ובאירופה החלה ההידרדרות בצריכה הפרטית בצורה מהירה הרבה.



בקבלת פנים דיפלומטים בעת ביקור בניו יורק, הביע מנדלסון זעם לנוכח דבריו של שולץ ואמר כי "למה בדיוק האיש הזה מלכלך על המדינה שלי? מי הוא לעזאזל? ומה בכלל המצב של סטארבקס בימים אלה?".



מנלדסון לא נשאר חייב ורמז בראיון שהעניק לאחר מכן ל-CNBC כי דבריו של שולץ נועדו להסוות את בעיותיה הכלכליות של סטארבקס. כי "כלכלת בריטניה לא נמצאת בנפילה חופשית, אבל הבחנתי בכך שסטארבקס דווקא נמצאת בצרות צרורות, אולי בגלל שהיא התרחבה מעבר ליכולתה, אז אל תשליכו את מצבה הקשה של סטארבקס על כל הכלכלה הבריטית".



סטארבקס דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 69% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008, בעקבות נפילה של 10% במכירותיה בארה"ב, ונאלצה להודיע על הרחבת תוכניתה לסגור סניפים ועל קיצוצן של קרוב ל-7,000 משרות. בחודשים האחרונים הודיעה הרשת על כוונותיה לסגור קרוב ל-1,000 סניפים, במטרה לחסוך עלויות, ולחשוף תפריט ארוחות מוזלות - לראשונה בתולדותיה. בעקבות התוצאות המאכזבות ביקש שולץ מהדירקטוריון להוריד את משכורתו השנתית לפחות מעשרת אלפי דולר, והודיע כי ימכור את אחד ממטוסי החברה.



כלכלת בריטניה מתמודדת כיום עם המיתון החריף ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור והעלייה במספר המובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully