וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חזרה בה משינויים שאפשרו לה להשתמש במידע שהעלו גולשים מתי ואיך שתרצה

ניו יורק טיימס

18.2.2009 / 15:52

ההחלטה לבטל את השינויים הגיעה לאחר תגובות נזעמות מאלפי גולשים



לאחר מחאה גורפת מצד המשתמשים, החליטה חברת הרשתות החברתיות פייסבוק לחזור בה מהשינויים במה שכינתה תנאי שימוש הנוגעים למידע המסופק על ידי מיליוני הגולשים באתר.



פייסבוק פרסמה הודעה בעמוד הבית, בה נכתב: "במהלך הימים האחרונים קיבלנו משוב רב לגבי התנאים החדשים, אותם פרסמנו לפני כשבועיים. בגלל התגובות הללו החלטנו לשוב לתנאי השימוש המקוריים, עד אשר נפתור את הנושאים שהועלו על ידי הגולשים".



תנאי השימוש של פייסבוק מתארים התנהגות נאותה באתר ומציינים את הרישיון של חברות לאכסן מידע הנוגע לגולשים. לא הרבה גולשים יודעים שתנאים אלה נותנים כח רב למפעילי אתרי אינטרנט.



מוקדם יותר החודש ביטלה פייסבוק סעיף בתנאי השימוש המאפשר לגולשים להסיר את התכנים שלהם בכל עת בה יחפצו, באופן שהחברות לא יוכלו לאכסן מידע לגבי הגולשים. בנוסף הודיעה החברה כי תמשיך להחזיק במידע הנוגע לגולשים ולהעניק גישה לחברות בנוגע למידע, אף אם הגולשים יבטלו את חברותם באתר.



הגולשים באתר פייסבוק כמעט ולא שמו לב לשינויים בתנאי השימוש, עד אשר הבלוג קונסיומריסט ציין כי לפי התנאים החדשים "כל מה שתעלו לפייסבוק יוכל להיות בשימוש פייסבוק בכל צורה שתרצה, לנצח, לא משנה מה תעשו אחרי שתעלו את המידע".



מספר הצפיות בבלוג היה גבוה מ-300 אלף. גולשים אפילו הקימו קבוצות בפייסבוק כדי להתנגד לשינויים. עבור חלק מהגולשים היה ברור: "פייסבוק היא הבעלים שלך", נכתב בכמה מהתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully