וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות השלים גיוס של כ-200 מיליון שקל בריבית 4.73% - גבוה ב-2.5% מאג"ח ממשלתיות מקבילות

טל לוי

18.2.2009 / 15:52

לפני 10 ימים גייס הבנק 400 מיליון שקל בריבית של 6.25% - גבוה ב-3.25% מהאג"ח הממשלתיות


בנק גייס היום 200 מיליון שקל באמצעות הנפקת כתבי התחייבות נדחים. מדובר בהרחבה של סדרת כתבי התחייבות נדחים (מס' 30), צמודי מדד, אשר נסחרים בבורסה ובוצעו באמצעות החברה הבת "מזרחי טפחות חברה להנפקות". כתבי ההתחייבות הנדחים ישאו תשואה של 4.73% במח"מ של כ-7 שנים. מדובר בתשואה של כ-2.5% מעל תשואת אג"ח ממשלתיות במח"מ מקביל.

הסכום שגוייס היום ייחשב, על פי הוראות בנק ישראל, כהון משני, ויוכל לשמש הן למימון פעילות האשראי של הבנק, והן לצורך עמידה ביעד הלימות הון של 12% עד סוף השנה, כפי שהחליט דירקטוריון הבנק. הכסף גוייס ממשקיעים מוסדיים כמו חברות ביטוח וקופות גמל.

באופן רשמי, דורש בנק ישראל מהבנקים המסחריים לשמור על יחס הלימות הון של 9% אולם הדרישה הבלתי רשמית היא יחס גבוה יותר של 12%.

יחס הלימות ההון, שנקבע על ידי הבנק המרכזי, מגדיר מהו היקף ההון שאותו יכולים הבנקים לחלק כאשראי מתוך כלל ההון שברשותם: אם הבנק מעניק אשראי בהיקף של 100 שקל, עליו להותיר בידיו הון של לפחות 9 שקלים כאשר בנק ישראל מעוניין ביחס של 12 שקל. ההון שבו לא ניתן לעשות שימוש לצורכי אשראי אמור לשמש ככרית ביטחון לפיקדונות הציבור בבנקים. ככל שהבנק שומר יותר הון, הוא נחשב ליציב יותר מבחינה פיננסית.

לפני 10 ימים גייס המזרחי-טפחות 400 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה א' של שטרי הון מסוג הון משני עליון, הנחשבים כהון לצורך חישוב יחס הלימות הון. התשואה על שטרי ההון בעלי מח"מ של 9.5 שנים נקבעה בגובה של 6.25% - כ-3.25% מעל תשואות אג"ח ממשלתיות במח"מ דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully