וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי בוול סטריט

18.2.2009 / 20:49

דאו ג'ונס יורד ב-0.3%, נאסד"ק ב-0.2%. ג'נרל מוטורס הגישה הבוקר בקשה לסיוע נוסף של 16.6 מיליארד דולר

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת.
דאו ג’ונס מאבד 0.3% לרמה של 7,531 נקודות, נאסד"ק מתחזק ב-0.2% לרמה של 1,472 נקודות ומדד S&P 500 מטפס ב-0.2% לרמה של 790 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עלין עולה ב-0.011% לרמה של 2.673%

אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, העריך היום, כי המיתון העולמי הנוכחי "קרוב לוודאי יהיה הארוך והעמוק ביותר מאז שנות השלושים של המאה שעברה", וכי על ממשל ארה"ב להזרים כספים כדי לייצב את המערכת הפיננסית. לדברי גרינספאן, "כדי לייצב את המערכת הפיננסית האמריקאית ולהשיב נורמליזציה לענף ההלוואות, יש צורך בעוד כספים מתוכנית הסיוע לענף (TARP)" - כך בנאום שנשא אתמול בפני המועדון הכלכלי בניו יורק. לטענת גרינספאן, תוכנית הסיוע היתה מוצלחת בצורה חלקית בלבד.

מצבן של יצרניות הרכב ממשיך להידרדר. ג’נרל מוטורס יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, הגישה הבוקר בקשה לסיוע נוסף של 16.6 מיליארד דולר, סיוע כפול מההלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי עד כה. החברה דיווחה, כי היא חייבת לקבל את הסכום עד לחודש הבא, כדי שתוכל להישאר בפעילות, ובנוסף הודיעה כי היא מתכננת לקצץ כ-47 אלף משרות ברחבי העולם.

על רקע הירידה ברווחיה של ג’נרל אלקטריק, הודיע ג'פרי אימלט, מנכ"ל החברה, כי יוותר על הבונוס השנתי שלו עבור 2008 בהיקף של יותר מ-12 מיליון דולר, זאת בשל המשבר הכלכלי העולמי. דירקטוריון GE אישר את החלטתו של אימלט, שימשיך לקבל מענקי אופציות, אשר יוכל להמיר למניות של GE בעוד חמש שנים, במידה שהחברה תצליח לעמוד ביעדיה ומניית החברה תרשום עלייה. שכרו השנתי של אימלט נותר 3.3 מיליון דולר.

בתקופה בה חברות רבות מודיעות על קיצוצים מתכננת מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, לפתוח 500 סניפים חדשים בסין בתוך שלוש שנים. מכירותיה של מקדונלד'ס בסין לא נפגעו על ידי המשבר העולמי, אשר פגע בצריכה הפרטית ברחבי העולם.

פאנדטק מפתחת התוכנות למגזר הפיננסי תיסחר על רקע דו"חותיה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 29.8מיליון דולר, עלייה של כ-1% לעומת הרבעון המקביל, בו עמדו ההכנסות על 29.4 מיליון דולר וירידה של 5% מהכנסות הרבעון הקודם, שעמדו על 31.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד הנקי בהיקף של 2.2 מיליון דולר או 14 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של כ-2.7 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

יצרנית המתגים וראז תיסחר גם היא על רקע דו"חותיה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 26.3 מיליון דולר, ירידה של 24.7% לעומת הכנסות של 35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, עמדה החברה בתחזית ההכנסות המתוקנת להכנסות של 25.5-26.5 מיליון דולר ועקפה את תחזיתה המוקדמת להכנסות של 22-24 מיליון דולר.

חברת התוכנה מג’יק, החברה הבת של פורמולה שבשליטת אמבלייז, סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם הכנסות של 15.1 מיליון דולר, ירידה של 3.9% לעומת כ-15.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הנקי הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר או 3 סנטים למניה לעומת רווח נקי של כ-400 אלף דולר מיליון דולר ברבעון המקביל.

יצרנית התרופות הגנריות טבע הודיעה היום לכלל תעשיות ביוטכנולוגיה על כוונתה להשלים את השקעתה בחברת אנדורמדה, המוחזקת ב-97% על ידי כלל. טבע משקיעה בשלב הנוכחי 10.5 מיליון דולר באנדרומדה לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית של טבע באנדרומדה היא השנייה במספר, במסגרת הסכם שנחתם בפברואר 2008 , טבע תשקיע 10 מיליון דולר בחברה, כאשר עד כה השקיעה 3 מיליון דולר תמורת כ-3% מהחברה. כעת משלימה טבע את השלב השני ותגיע לאחזקה של 10% בחברה.

עסקה חדשה לאלווריון, מפתחת מערכות התקשורת האלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר. אלווריון תפרוס רשת אלחוטית עבור סיילוקס טלקום, מפעילת תקשורת מקומית, במדינת קונגו בחוזה שהיקפו 4.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully