וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: הקמת קרנות המנוף והורדת הריבית היו צעדים נכונים

טל לוי

18.2.2009 / 17:18

כך בדו"ח שפירסמה הקרן על ישראל לשנת 2008



קרן המטבע הבינלאומית מפרסמת היום את הדו"ח על כלכלת ישראל לשנת 2008. בדיון שהתקיים במועצת המנהלים של קרן המטבע ביום שישי האחרון ציינו הדירקטורים את הצמיחה הכלכלית המהירה והמאוזנת שאפיינה את הכלכלה הישראלית משנת 2003 - צמיחה שנתמכה במדיניות מאקרו-כלכלית איתנה ובסיוע סקטור בנקאי יציב ותנאים גלובליים טובים. הדירקטורים שיבחו את ההקפדה על המשמעת התקציבית בשנים האחרונות שהניבה תוצאות תקציביות חזקות, הבטיחה הפחתת חוב משמעותית ובהתאם הכינה תשתית למדיניות פיסקאלית המסייעת להתמודדות המשק עם המשבר העולמי.



הדירקטורים התייחסו לצעדים שננקטו לאור המשבר ובירכו על התוכנית שגובשה במשרד האוצר להקמת קרנות ציבוריות פרטיות לרכישת אג"ח קונצרניות (קרנות המנוף). הדירקטורים המליצו כי יושם דגש על מיחזור אג"ח ואג"ח חדש המונפק על-ידי פירמות בעלות כושר פרעון והבהירו כי במצב הנוכחי, יש עדיפות לתמיכה ועידוד מתן אשראי. כמו כן, הסכימו הדירקטורים כי יש לאפשר למיצבים האוטומטיים לפעול באופן מלא ומקדמים בברכה את המאמצים הננקטים לקידום פרוייקטים מתוכננים בתשתיות.



הדירקטורים הבהירו כי הלחצים הגלובליים והחולשה בשוק האג"ח הקונצרניות יצמצמו את האשראי, יפחיתו את הצמיחה ותורגש האטה משמעותית בפעילות בשנים 2009-2010. עוד צויין כי הכלכלה הישראלית עומדת בפני אתגרים משמעותיים וביניהם חוב ציבורי גבוה. במצב זה, הדגישו הדירקטורים, קיים צורך בחיזוק נוסף של המשמעת התקציבית באמצעות קביעת יעד לחוב הציבורי לטווח בינוני וקביעת תקרה להוצאות התקציביות.



לאור הצפי לירידה חדה באינפלציה, תמכו הדירקטורים בהורדות הריבית המשמעותיות שביצע בנק ישראל. הדירקטורים הוסיפו כי קיים מרחב להרחבה מוניטרית נוספת, בהינתן התחזיות לאינפלציה נמוכה.



הדירקטורים הסכימו כי משטר יעד האינפלציה ומדיניות שער חליפין גמיש שירתו היטב את הכלכלה הישראלית. הם שיבחו את החלטת בנק ישראל לגבי הגדלת הרזרבות, ואת ההודעה המוקדמת על כך שהגבירה את האמינות במהלך זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully