וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו העיצומים בשירות התעסוקה; העובדים: נחדש העיצומים

עידו סולומון

18.2.2009 / 17:18

עובדי שירות התעסוקה שבתו מהבוקר במחאה על סירוב האוצר לתגבר את מספר הפקידים בלשכות; מחר ייפתחו הלשכות ברחבי הארץ לדורשי העבודה





אלא שבכירים באוצר התבטאו בחריפות נגד המהלך, וטענו שמדובר בלא יותר מניסיון לסחוט את קופת המדינה, רגע לפני סיומה הרשמי של כהונת הממשלה, ובאין תקציב מאושר לשנת 2009. מנגד, טוענים אנשי הוועד כי יש ניסיון של האוצר להפריט את שירות התעסוקה ולהפנות תקציבים יעודיים לפרויקט אורות לתעסוקה, ובכך למעשה להחליש את השירות הציבורי הניתן לאזרחים על חשבון שירות פרטי.



"סכסוך העבודה אושר כבר לפני שלושה שבועות", אמר חוטבלי. "ציבור העובדים בשירות התעסוקה המשיך במדיניות של איפוק, למרות סכסוך העבודה הנמצא בתוקף. קשה למי שלא נמצא בשטח להבין, לראות את המצוקה השוררת - בוודאי לפקידי האוצר, שהוזמנו לא אחת, אולם סירבו להטריח את עצמם ולהתמודד עם המציאות. העניין הוא סדר העדיפויות, ושם המובטלים נמצאים בתחתית הרשימה", הוסיף.



עוד לדברי חוטבלי, "לפני שבוע וחצי איימו עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הציבוריים שיפתחו בעיצומים במידה ולא יקבלו תוספת תקנים. אגף התקציבים באוצר אישר תוספת של 40 תקנים מיידית - זו דוגמא אחת לכך שכשהאוצר רוצה הוא יכול". כן אמר, "כשליש מעובדי שירות התעסוקה מרוויחים פחות משכר מינימום, אין מאיפה לקצץ, ולהציגם כאילו אינם מוכנים לוותר על הפסקת קפה - זה עיוות האמת".



טענה נוספת שמשמיע חוטבלי כדי להצדיק את השביתה היא שבעקבות העומס רבו מקרי האלימות הפיזית והמילולית כלפי הפקידים מצד הפונים חסרי הסבלנות. לטענת מנהל הלשכה בתל אביב, צביקה אלנברג, מדובר במקרים בודדים וחריגים. אלנברג: "אי אפשר להגיד שזה מחזה נפוץ. אין תקיפות מרובות, עד כמה שידוע לי. אין גם עליה בחודשיים האחרונים למרות העלייה במספר דורשי העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully