וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את דירוג האג"ח של צים בארבע דרגות ל-BB פלוס

יובל מעוז

18.2.2009 / 17:31

חברת הדירוג המשיכה להציב לאג"ח של חברת הספנות שבשליטת החברה לישראל אופק שלילי


חברת הדירוג מעלות הורידה את דירוג האג"ח של חברת הספנות צים בארבע דרגות ל-BB פלוס עם אופק דירוג שלילי. הדירוג הקודם של צים, הנמצאת בשליטת , עמד לפני ההורדה על A עם אופק שלילי.

צים סובלת בתקופה האחרונה מירידה בפעילות. לפי דיווחים קודמים החודש, החברה תשבית עשר אוניות בים הפיליפיני בחודשים הקרובים, עד שיתבהר מצב הסחר העולמי. בנוסף, לחברת הספנות יש תוכניות להקטנת נפח ההובלה בקו אסיה-ארה"ב, בשל ביקוש נמוך בתקופת החורף. החברה השביתה 16 אוניות שקיבולתן 20% מנפח ההובלה הכללי של החברה.

לפי צים, בשוק הספנות הבינלאומי אירעו מספר התפתחויות שליליות, המתעצמות בתקופה הנוכחית, ובהן היצע גבוה של אוניות ביחס לביקוש מתון. מצב זה מוביל לירידה בניצולת האוניות ובדמי ההובלה. "הימשכות התנאים הקשים בשוק הספנות הבינלאומי ממשיכים להשפיע באופן שלילי על צים - בין היתר על התוצאות העסקיות שלה, על עמידתה באמות המידה הפיננסיות ועל יכולת הגיוס, כמו גם על תנאי המימון שלה", נכתב בהודעה מטעם צים בתחילת החודש.

בתוך כך, הודיעה היום צים כי היא חתמה עם הגראנד אלייאנס על שיתוף פעולה בשני קווי הסחר של הקבוצה בין אסיה לצפון מערב אמריקה החל ממרץ 2009. הקווים משרתים את יפאן, סין, דרום מזרח אסיה, קנדה והחוף הצפון מזרחי של ארה"ב.

ההפסד של צים בינואר-ספטמבר 2008 הגיע ל-132 מיליון דולר, במחזור של 3.4 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח של 33 מיליון דולר, במחזור של 2.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully