וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט פארק אנרגיה מתחדשת בערבה מתחיל להניע: הוצג בפארק תמנע בכנס אילת-אילות

רויטל לוי-שטיין

18.2.2009 / 17:55

פארק בתמנע הוא הפרויקט הגדול ביותר מבין מספר אתרים בתחום האנרגיה המתחדשת



פרויקט פארק האנרגיה המתחדשת בתמנע, בדרום הערבה ובשטח המועצה האזורית חבל אילות - אשר יוצא למכרז בחודש יוני 2009 - הוצג אתמול לראשונה בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת המתקיים השבוע באילת.



הפארק בתמנע הוא הפרויקט הגדול ביותר מבין מספר אתרים בתחום האנרגיה המתחדשת הנבנים בימים אלו ביישובי המועצה האזורית חבל אילות. הראשון שבהם כבר פועל במחלבת קיבוץ יטבתה. "הפרוייקטים של אנרגיה מתחדשת בערבה הדרומית מתבקשים מאליהם נוכח תנאי מזג האוויר, השמש והקרינה, מיעוט עננות והצורך שלנו בהגדלת האוכלוסיה. אנחנו פועלים בנושא מספר שנים וזוכים כיום להתחלה של צמיחה מרעיון ומחזון לביצוע" אמר אודי גת, יו"ר המועצה האזורית חבל אילות.



מהפרטים שהציג נועם אילן, פרויקטור במינהלת האנרגיה המתחדשת, עולה כי מינהלת האנרגיה המתחדשת תציג מראש את מחירי הקרקע והתעריפים. "יוגדרו 3 פוליגונים ל-3 תחנות שיוכלו לספק בין 75-50 MW בכל רגע נתון. אנחנו נפנה ליזמים עם קרקע ותעריף. כל אחד מהפוליגונים יישב על כ-1000 דונם". בנוסף יצויין כי באיזור יש את המטמנה האיזורית של אילת ויש כוונה להציע ליזמים להקים מתקן לייצור חשמל מביו-גז.



אודי גת, ראש מועצת חבל אילות, היוזמת את שפע הפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בחבל אמר כי יש לפתח את האנרגיות המתחדשות שיביאו לתוספת אוכלוסיה לחבל וכדי שזה יקרה צריך כלים. "אנחנו בחבל אילת-אילות עוסקים בתחומים השונים של אנרגיה מתחדשת ואנחנו מאמינים שלא ראש חץ אחד יעשה זו אלא כמה. קרינת השמש שלנו חזקה מאוד. יש לנו רק 20 מ"מ גשם ו-2.2 מיליון דונם. כמות השמש והקרקע הם הדברים הבסיסיים שבגינם הלכנו לפרויקט.



ירדנה פלאוט ממשרד התשתיות אמרה כי פרויקט פארק האנרגיה המתחדשת בתמנע הוא "יוזמה מבורכת שבאה מהשטח בצורה מקצועית ומדייקת ואנחנו נשתתף בכל התהליכים ונעזור בתמ"א 10, גם בוועדה המחוזית כדי לדחוף את הרעיון. אנחנו יכולים רק לברך שיש לנו מועצה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully