וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: התיאוריה הכלכלית של הרפובליקנים הובילה אותנו למשבר הנוכחי

CNN

18.2.2009 / 18:12

קלינטון ל-CNN: סיוע נוסף למגזר הרכב - רק אם היצרניות יציגו תוכנית ארגון מחדש שתהפוך אותן לרווחיות


נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, חלק שבחים לתפקודו של הנשיא ברק אובמה בראיון לתוכנית הראיונות של לארי קינג ברשת CNN וביקר את חברי הקונגרס הרפובליקנים שלא תמכו בתוכנית התמריצים של הממשל החדש. לטענת אלה האחרונים, התיאוריה הכלכלית הרפובליקנית היא שהובילה מלכתחילה למשבר הכלכלי.

"אני חושב שהדרך היחידה שבה אובמה היה יכול לגרום להם (לרפובליקנים) להצביע איתו היא אם היה מקבל את התיאוריה הכלכלית שלהם, והתיאוריה שלהם היא מה שהכניס אותנו לצרה הזאת מלכתחילה. הם רצו להנמיך את המסים, בעיקר למעמד הגבוה, וכבר ניסינו את זה בעבר והכפלנו כך את חובותיה של המדינה", אמר קלינטון.

קלינטון הוסיף: "החבילה נועדה לעשות שלושה דברים: להעניק כסף לאנשים שנמצאים כרגע בקשיים, באמצעות הקלות מסים והגדלה של דמי האבטלה ותלושי המזון; להעביר כסף לרשויות המקומיות כדי לוודא שלא יצטרכו להעלות מסים או לפטר מיליוני עובדים; וליצור משרות באמצעות פרויקטי תשתיות".

"מה שחשוב הוא שהעם האמריקאי יבין כי הכלכלה לא תוכל להתאושש לפני שתיפתר הבעיה הבסיסית, שהיא הירידה בשווי הנכסים והבתים, אשר הקשתה על הבנקים והגבילה את יכולתם להלוות. לכן בשבועות הקרובים משרד האוצר או הנשיא יכריזו על תוכניות לסייע לאנשים שמתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא לשמור על בתיהם ויכריזו על תוכניות להקים ישות ממשלתית שתרכוש את נכסיהם הרעילים של הבנקים, ותחזיר להם אותם כשהמצב הכלכלי יתאושש", אמר קלינטון.

כשהתבקש להגיב על טענותיהם של חלק מאנשי ממשל בוש, אשר טענו כי הבעיות שהובילו למשבר האשראי מקורן בממשל קלינטון, אמר הנשיא לשעבר כי "אין להם הוכחות לכך. אני תמיד עונה לשאלה הזאת בשאלה 'האם מישהו באמת מאמין שאם הצוות שלי היה נשאר אחראי על הכלכלה בשמונה השנים האחרונות זה היה קורה?'. מובן שהתשובה היא לא. הרגולציה שהפעלנו הייתה מחמירה בהרבה, עקבנו אחרי שוקי הנגזרים, ואני חושב שעשינו יותר בנוגע לסוגיה הזאת מממשל בוש".

בנוגע לחילוץ הממשלתי של תעשיית הרכב ובקשותיהן של ענקיות הרכב ג'נרל מוטורס וקרייזלר לסיוע נוסף, בנוסף לסיוע שקיבלו בדצמבר, אמר קלינטון כי "אנחנו לא חבים זאת לחברות הרכב. עלינו לחלץ אותן רק אם הדבר תואם את האינטרסים שלנו. אם הן יוכלו להציג תוכנית טובה לארגון מחדש שתעניק להן סיכוי להצליח לטווח הארוך בכוחות עצמן, באמצעות מכירת מכוניות וללא כל סבסוד מהממשלה, אז לדעתי הדבר הנכון יהיה לסייע להן עוד פעם אחת".

www.cnn.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully