וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נזף בפרקליטות: הייתם צריכים להעביר לנאשמי רמדיה את חומר החקירה מגרמניה

נורית רוט

18.2.2009 / 18:41

השופטת קבעה כי להגנה זכות לטעון כי רמדיה לא היתה יכולה לצפות את שרשרת התקלות במזון



שופטת בימ"ש השלום בפתח תקווה, עינת רון, נזפה שלשום בפרקליטות על שלא העבירה במהלך השנים האחרונות לסנגוריה בפרשת רמדיה את חומר החקירה שנאסף על ידי משטרת גרמניה בחקירה שנוהלה בגרמניה נגד "הומאנה" יצרנית פורמולות המזון לתינוקות של רמדיה.



זאת בעקבות בקשת פרקליטיו של מנהל רמדיה לשעבר, גדעון לנדסברגר, שהגישו בסוף דצמבר האחרון בקשות לקבלת חומרי חקירה שהמשטרה אספה במהלך חקירת פרשת רמדיה. הסניגורים טענו כי עד עתה לא הצליחו לקבל מהפרקליטות את חומר החקירה במלואו, זאת למרות שחלפה יותר מחצי שנה מאז שהוגש כתב האישום. הנאשמים האחרים בתיק הם טכנולוג המזון לשעבר של רמדיה, פרדריק בלק, ואחד מהבעלים, משה מילר.



הפרקליטות טענה כי חומר חקירה זה אינו רלוונטי למעשים המיוחסים לרמדיה בישראל. השופטת דחתה טענה זו וקבעה כי מדובר בעמדה משפטית של הפרקליטות אשר הסנגוריה רשאית לחלוק עליה. הסנגוריה טוענת כי התקלות בפורמולות המזון לתינוקות נגרמו עקב שרשרת תקלות של הומאנה בגרמניה וכי רמדיה בישראל לא היתה צריכה לצפות מראש את התקלות החריגות הללו. רון קבעה כי מדובר בטיעון משפטי לגיטימי שבית המשפט יידרש להכריע בו.



חומר החקירה של משטרת גרמניה אינו מצוי בידי הפרקליטות בישראל וזו תיאלץ לבקשו כעת מגרמניה, דבר שיגרור שיהוי רב במשפט רמדיה. מדובר ככל הידוע באלפי מסמכים. השופטת הביעה צער על השיהוי ואולם ציינה כי הוא נגרם עקב החלטת הפרקליטות שלא להעביר את החומר עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully