וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: חלק מהעובדים הסכימו לקיצוץ בשכר

חיים ביאור

18.2.2009 / 18:45

ועד המנהלים ומורשי החתימה יוותרו על משכורת 13 בשנת 2009. "40% מהסכום יוחזר לנו ב-2010". הפקידים עדיין מסרבים

ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק דיסקונט, בראשות יצחק אביזוהר, נענה אתמול לפניותיה של הנהלת הבנק והסכים לקיצוץ בתנאי השכר. לפי הסכם, העומד להיחתם בימים הקרובים בין הצדדים, מאות המנהלים ומורשי החתימה המאורגנים בהסתדרות יוותרו על משכורת 13, האמורה להיות משולמת להם עבור 2009.

בחוזר למנהלים שהוציא אתמול אביזוהר נאמר כי "ויתור זה הוא חד פעמי ל-2009 בלבד. סוכם עם ההנהלה כי 40% מהסכום עליו נוותר, יוחזר לנו במהלך 2010". על פי החוזר הוויתור על משכורת 13 לא יהיה כרוך בהקטנת ההפרשות לקופת הגמל ולפיצויים.

ההסכם שייחתם הוא בגדר פשרה, לאחר שהנהלת דיסקונט דרשה במהלך המו"מ שהמנהלים המאורגנים בהסתדרות יוותרו גם על השכר השוטף, דרישה שהוועד דחה מכיוון שלקיצוץ בשכר השוטף יש השלכה על התנאים הסוציאליים ועל חישוב פיצויי הפיטורים.

בכך מצטרפים המנהלים המאורגנים בהסתדרות לקבוצת המנהלים המועסקים בבנק על פי חוזים אישיים, שהסכימו לקיצוץ של 5.5% משכרם השוטף, בעוד שחברי ההנהלה הבכירים ויתרו על 7.5% משכרם. מנכ"ל הבנק גיורא עופר ויו"ר הדירקטוריון שלמה זוהר הודיעו בראשית פברואר על קיצוץ של 10% בשכרם.

בהנהלת דיסקונט מקווים, כי הסכמת ועד המנהלים ומורשי החתימה המאורגנים בהסתדרות לוותר על משכורת 13 תשכנע גם את ועד הפקידים, בראשות ריקי בכר, המייצג 4,500 עובדים, להסכים לקיצוץ כלשהוא בשכר. עד כה נמנע בכר מלהשיב בחיוב לפנייתה של הנהלת הבנק בעניין זה.

בבנק לאומי הסכים לאחרונה ועד הפקידים, בראשות לואי רוט, לקיצוץ של 2.5% מתוספת הקידום המגיעה לעובדים, אחרי שתחילה הביע התנגדות לקיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully