וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי להסדר בויטה: החקלאים הסכימו להסדר נושים שהציעה ויליגר; הבנקים מעכבים תשובתם

עמירם כהן

18.2.2009 / 19:34

ביום ג' הקרוב אמור בית המשפט המחוזי לקבל את תשובת הנושים לגבי ההצעות להסדרים



נפתח פתח להסדר למפעל ויטה פרי הגליל שיאפשר את המשך קיומו כעסק חי והעסקת 500 עובדיו, לאחר שהחקלאים הסכמו להסדר הנושים שהציגה חברת ויליגר תעשיות, בכפוף לתיקונים קלים. ויליגר תעשיות, חברה ציבורית לעיבוד דגים ומוצרי מזון אחרים, שבשליטת חברת נטו (מאיר עזרא), הסכימה לשלם לחקלאים בפריסה את מלוא החוב, בסך 28 מיליון שקל, שחייב להם המפעל בחצור, בגין אספקת תוצרת חקלאית במהלך 2008.



סמנכ"ל "ארגון עובדי הפלחה" המייצג את 80 החקלאים להם חייב המפעל, פיני מהר"מ, אמר כי מבחינת החקלאים אין מניעה לחתום על הסדר, אלא שהבנקים, שהיה עליהם להשיב בראשית השבוע להצעות להסדר נושים, מעכבים את תשובתם ללא מתן הסבר.



בראשית השבוע הבהירו נציגי הבנקים כי שתי ההצעות להסדר שהגישו קבוצת יודפת וקרן סקיי אינן מקובלות עליהם, אך טרם השיבו להצעת ויליגר.



בתוך כך גדל הסיכון כי למפעל לא תסופק תוצרת חקלאית לעיבוד, לאחר שבנוסף לאפונה שלא נזרעה, גם חלק מתפוחי האדמה המיועדים לעיבוד במפעל לא נזרעו. בשבוע שעבר התחילה זריעת התירס המיועד למפעל, ואם לא יימצא הסדר מהיר - גם התירס, חומר הגלם העיקרי למפעל, לא יזרע.



בתוך כך ערערו החקלאים לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות את תביעתם לשים יד על מלאי הסחורות של המפעל, או על תמורתו, כערובה לתשלום החוב. בית המשפט העליון הורה למנהלים המיוחדים שמינה למפעל, עו"ד עופר אתיאס ורו"ח דייב גל, להשיב לעתירה עד ראשית השבוע הבא.



ביום ג' הקרוב אמור בית המשפט המחוזי לקבל את תשובת הנושים לגבי ההצעות השונות להסדרים, לאחר שאורכה בת חודש שניתנה לנושים למצוא הסדר תסתיים: "אנחנו אומרים כן, אנחנו רוצים להפעיל את המפעל, רוצים שהעובדים יחזרו לעבודה, אבל אנחנו רוצים לקבל את המגיע לנו. הסכמנו ללכת לפריסה ולויתורים. אני מעריך שהבנקים לא אוהבים את הרעיון שהמגדלים יקבלו את כל החוב והם יאלצו להתפשר".



נודע כי אחד הנושים הגדולים של ויטה פרי הגליל - מפעל לגין ליצור קופסאות פח שבבעלות קיבוץ יגור - שויטה חייבת לו 15 מיליון שקל (מהם 6 מיליון חובות לא מובטחים). יו"ר לגין, דורון סט, אמר כי הקיבוץ מודאג כמו כל הנושים האחרים, אך הוא פועל כדי לאפשר למפעל בחצור להבריא ולהמשיך לפעול כעסק חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully