וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי פירסם היום בראשונה יעדי אינפלציה עבור הכלכלה האמריקאית: 1.7%-2%2%-1.7%

מיכל רמתי

18.2.2009 / 21:46

ברננקי מנהיג רפורמה בשקיפות החלטות הריבית של הבנק; הבנק הפדרלי הוריד תחזית הצמיחה לטווח הקרוב



הבנק הפדרלי פרסם היום לראשונה יעדי אינפלציה עבור הכלכלה האמריקאית. זאת, במסגרת פרוטוקול החלטת הריבית של ינואר בועדת השוק הפתוח של הבנק, שכללה תחזיות לטווח ארוך עבור הכלכלה האמריקאית. הבנק שואף ליעד אינפלציה של 1.7%-2% בטווח הארוך, לפי תחזיות אלה. עוד צופה הבנק הפדרלי כי בטווח הארוך יכולה הכלכלה האמריקאית לצמוח בקצב של 2.4%-3% בשנה, ולשמור על שיעור אבטלה בטווח של 4.5%-5.5%.



בתוך כך הוריד הבנק את תחזיותיו לטווח הקצר יותר - לשנה הקרובה. הבנק צופה כעת כי שיעור האבטלה יזנק לרמה של 8.8%-8.5%, לעומת תחזית קודמת לטווח של 7.6%-7.1%. הבנק הוריד את תחזית הצמיחה הכלכלית שלו עבור השנה הנוכחית בארה"ב, וצופה כעת כי התמ"ג יצטמצם ב-0.5% עד 1.3%. התחזית הקודמת הייתה לצמיחה שלילית של 0.2% עד צמיחה חיובית של 1.1%.



התחזיות לטווח הארוך התפרסמו היום לראשונה, כצעד בדרך לשאיפתו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לפרסום יעדי אינפלציה של ממש, במסגרת רפורמת השקיפות שהוא מנסה להנהיג בבנק.



ברננקי אמר היום בנפרד בנאום ל"נשונל פרס קלאב" כי תחזיות אלה מאפשרות לכולם לראות מה צופה הבנק הפדרלי עבור הכלכלה גם מעבר לתחזיות ל-3 שנים שנהג הבנק לפרסם. "את תחזיות האינפלציה ניתן לפרש כשיעור האינפלציה שחברי ועדת השוק הפתוח, הקובעת את הריבית, רואים כהולמים את המנדט שניתן לנו על ידי הקונגרס - שיעור האינפלציה התומך בתעסוקה נרחבת אך תוך שמירה על יציבות מחירים סבירה", אמר ברננקי.



עוד ציין ברננקי כי הצעדים האגרסיוויים שנקט הבנק הפדרלי מתחילים להראות אותותיהם. הוא הכיר בחששות כי משלמי המסים נחשפו לסיכונים מוגדלים, אך אמר כי הבנק פעל להגבלת ההפסדים האפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully