וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בתולה": זעם בקהילה הנוצרית על מערכון של ליאור שליין שפגע במריה

ג'קי ח'ורי

18.2.2009 / 12:07

אנשי דת וציבור יתכנסו היום בנצרת לדון בצעדים שבהם ינקטו נגד שליין וערוץ 10



זעם בקהילה הנוצרית בארץ על ערוץ 10 וליאור שליין בשל מערכון שבו לעג לדבריהם לערכים מקודשים לנצרות. בקהילה מגדירים את הבדיחות של שליין כ"דברים פוגעניים ומשפילים נגד הנצרות" ששודרו בתוכנית הלילה שלו.



אנשי דת נוצרים ומוסלמים ואנשי ציבור מכל העדות הנוצריות יתכנסו היום בנצרת לדון בצעדים שבהם ינקטו נגד שליין וערוץ 10, וזאת בעקבות המערכון "כמו בתולה", שלטענתם נשמעים בו דברי לעג וביטויים קשים, ואף פורנוגרפיים לטענתם, נגד ישו ואמו. בין היתר הדגיש שליין במערכון שמריה לא היתה בתולה ושהיא קיימה יחסי מין עם גברים רבים.



עו"ד סלים קובטי, יו"ר הוועדה הארצית לבתי הדין הכנסייתים בלשכת עורכי הדין ומיוזמי המפגש, אמר שהוא ועוד מספר עורכי דין בודקים את האפשרויות להגשת תביעה נגד שליין וערוץ 10. "זה ברור ששליין הוא אדם כושל ולכן מחפש בכל דרך לשפר את הרייטינג, והוא מתנפל על סוגיה כה רגישה", אמר קובטי. "מדובר באמירות שהן מעבר לסאטירה ולהומור שחור. אלו דברים קשים שפוגעים ברגשות של כל נוצרי וכל אדם שיש לו ערכים וכבוד הדדי לדת ולאחר".



עו"ד קובטי הדגיש שמכתבים ותלונות כבר הופנו לערוץ 10 ולרשות השנייה במטרה להפסיק את שידורי הקטעים ולנקוט צעדים נגד שליין. קובטי הדגיש שרק לפני מספר ימים יזם האפיפיור מפגש עם ראשי הקהילות היהודיות בארצות הברית והתנער מכל אמירה שיש בה הכחשה לשואה ועוד התנצל על מעשים שביצעה הכנסייה נגד היהודים וכי מעשים כאלו מוכיחים שהמסר ככל הנראה לא הופנם ולא מן הנמנע שדבריו של שליין יועברו לוותיקאן כדי שינקוט צעדים.



עורך תוכניתו של שליין בערוץ 10, אבי כהן, מסר בתגובה: "אף אחד לא התכוון לפגוע. אם היתה פגיעה אנחנו מתנצלים. מצד שני, חבל לקחת מערכון שטותי בתוכנית לייט נייט ולהביא אותו לידיעתם של רבים כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully