וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפים בגולדמן סאקס נאלצו למכור מניות בחברה על מנת לעמוד בפקודות מרג'ין

רויטרס

18.2.2009 / 23:19

עם זאת, הבנק מכחיש כי העניק לבכיריו הלוואות פרטיות - בניגוד לחוק ארביינס-אוקסלי


דיווח כי כמה שותפים בחברה נאלצים להיענות לפקודות מרג'ין - דרישות להחזר מיידי של חוב במקרה של הפרת תנאי ההלוואה - בגין ירידת ערך מניות גולדמן סאקס ושווי קרנות הגידור של החברה. עם זאת, הבנק הכחיש דיווח ב-CNBC לפיו הלווה כספים לבכיריו.

"שותפים יכולים להחזיק חשבונות מרג'ין בחברה, ולרבים מהם יש חשבונות שכאלה", אמר דובר גולדמן לוקס ון פראג לרויטרס. "כאשר מופעלת פקודת מרג'ין, כמו כל אחד אחר, הם יקבלו פקודה שכזו. באם לא תתבצע, החברה תמכור מניות על מנת להשלים את הגירעון", הבהיר.

ון פראג הכחיש כי גולדמן מלווה כספים לבכיריו. "חוק סרביינס-אוקסלי אוסר עלינו בפירוש להלוות או לממן הלוואה לבכירים", אמר. "איננו מספקים לשותפים בחברה הלוואות על מנת למלא אחר פקודות מרג'ין", אמר.

CNBC דיווח כי כמה שותפים בגולדמן נאלצו ללוות כספים על מנת לממש פקודות מרג'ין, בצטטו מקורות עלומי שם מתוך החברה. לפי הדיווח, הבכירים לקחו הלוואות כנגד אחזקותיהם במניות גולדמן, והשתמשו בכספים על מנת לרכוש מניות בקרנות גידור ובקרנות השקעה הפרטיות שנוהלו על ידי זרוע ניהול הנכסים של הבנק. באופן זה, בתקופות של פריחה, רשמו השותפים רווחים. אך המשבר שהביא לירידת ערך קרנות הגידור ולקריסת מניות הבנקים, גולדמן ביניהם, פעל כנגדם כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully