וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי נחלש ב-0.9% ל-34.62 ד' לחבית; הזהב התחזק ב1.1% ונסגר במחיר 978.2 ד' לאונקיה

מיכל רמתי

18.2.2009 / 22:44

החששות מהתגברות המיתון פוגעים בשוקי הסחורות, אך הזהב, שנחשב למקלט, ממשיך להתחזק


מחיר הנפט הגולמי המשיך להיחלש גם היום, בציפייה לדיווח כי גם בשבוע שעבר נרשם גידול במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב - בפעם ה-19 ב-21 השבועות האחרונים.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במארס נסגרו במחיר 34.62 דולר לחבית, עלייה של 0.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. תוקף החוזים למסירה במארס יפוג ביום שישי, ה-20 במארס. החוזים למסירה באפריל נפלו בשיעור חד יותר - 2% - ונסגרו במחיר 37.77 דולר לחבית.

בלונדון נסגר מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה במארס במחיר 39.44 דולר לחבית, ירידה של 3.9%, ואילו החוזים למסירה באפריל נסוגו ב-2.6% ונסגרו במחיר 39.48 דולר לחבית.

מחירי החוזים הרחוקים יותר ממשיכים להיות גבוהים מהחוזים למסירה מיידית – מצב המכונה 'קונטנגו', ומאפשר לקונים להרוויח מאגירת נפט.

החששות מהתגברות המיתון העולמי וירידה צפויה בביקוש לנפט ולסחורות בכלל קיבלו חיזוק היום, כאשר הבנק הפדרלי דיווח על ירידה נוספת בתפוקה התעשייתית, ואילו התחלות הבנייה בארה"ב צנחו ב-17%. הבנק הפדרלי אף הוריד את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ארה"ב השנה, וצופה כעת כי תירשם צמיחה שלילית בטווח של 0.5%-1.3%.

מרבית הסחורות החקלאיות וחומרי הגלם נחלשו היום, בשל ההערכות כי המיתון יפגע בביקוש. מחיר הזהב, לעומת זאת, המשיך את העלייה מאתמול ורשם עלייה של 1.1%. הזהב נחשב למקלט עבור משקיעים הבורחים משווקים אחרים בעתות של חוסר ודאות. מחיר החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר 978.2 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שכבר נגעו במחיר 980.2 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully