וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS יחשוף שמות 250 לקוחות אמריקאיים שהואשמו בהעלמות מס; ישלם קנס של 780 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

19.2.2009 / 8:41

הקנס נועד ליישב את הטענות כי סייע ללקוחות להעלים את הכספים מרשויות המס בארה"ב, לפי בלומברג


, הבנק הגדול בשווייץ, ישלם 780 מיליון דולר וימסור את שמותיהם של כמה ממחזיקי חשבונות אצלו בפרשת העלמות המס של לקוחות אמריקאיים, במטרה להימנע מתביעה בנושא.

משרד המשפטים האמריקאי האשים את בנק UBS בקשירת קשר להונאת ארה"ב על ידי סיוע ל-17 אלף לקוחות אמריקאיים להסתיר חשבונות מרשויות מה ההכנסה בארה"ב (IRS). ארה"ב הסכימה להסיר את ההאשמות נגד הבנק השווייצי בתוך 18 חודשים אם הבנק ימסור שמותיהם של 250 לקוחות בצורה מיידית, כך אמרו מקורבים לפרשה לסוכנות בלומברג.

על ידי השגת השמות של הלקוחות, ארה"ב תחדור את מעטה הסודיות של הבנקאות השווייצית. ה-IRS, אשר ביקשה את שמותיהם של כל מחזיקי החשבונות האמריקאים בבנק מאז יולי, נתקלה בהתנגדות רבה מצד הבנק. מספר השמות שה-IRS תקבל מהבנק השווייצי תצביע על מספר התביעות העתידיות בנושא העלמת מס, לפי בלומברג.

"UBS מתחרטת על חוסר ההיענות במקרה", אמר יו"ר הבנק, פיטר קורר, בהודעה לאחר שההסכם בין הגורמים נחשף בבית משפט בפלורידה, והוסיף: "הסודיות של הלקוחות, אשר UBS מחוייבת לשמור עליה, מעולם לא נועדה כדי להגן על פעולות הונאה או על זהותם של המבצעים הונאה".

הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הגיעה גם היא להסדר עם הבנק ליישוב האשמות כי UBS שימשה כברוקרית או יועצת השקעות ללקוחות אמריקאים.

תשלומי ההסדר נמוכים יותר מהערכות הראשוניות שציפו למיליארד דולר כדי ליישב את הטענות נגד הבנק השווייצי. ממשלת ארה"ב הסכימה להוריד את התשלום בשל התנאים הפיננסים המידרדרים בבנק, לפי המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully