וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי תמחק 400 מיליון ש' על הקרקע בלאס וגאס

מיכאל רוכוורגר

19.2.2009 / 9:12

אי.די.בי תמחק בדו"חות ל-2008 כ-400 מיליון שקל בגין ירידת ערך הקרקע בלאס וגאס. אלעד של תשובה צפויה למחוק סכום דומה

לאחר דחיות רבות והסתמכויות על הערכות שווי שונות, אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מדווחות כי הן צפויות למחוק בדו"חות הכספיים ל-31 בדצמבר 2008, סכום של 400 מיליון שקל (200 מיליון שקל כל אחת). זאת, בגין ירידת ערך הקרקע המיועדת לבניית פרויקט פלאזה בלאס וגאס, אותה רכשו אלעד גרופ הפרטית של יצחק תשובה (50%), אי.די.בי פיתוח (25%) ונכסים ובנין (25%), בקיץ 2007 תמורת כ-1.25 מיליארד דולר.

ההפחתה מהווה כרבע מחלקה של אי.די.בי בהון העצמי בפרויקט - כ-1.6 מיליארד שקל. לפי אי.די.בי, ההפחתה נובעת בעיקר בשל ההערכה, כי תחילת הבנייה של שלב א' של הפרויקט, שהיתה צפויה להתבצע במהלך שנת 2010, תידחה נוכח המצב הקשה בשווקים בכשנה.

באי.די.בי מוסיפים, כי סכום ההפחתה המדויק תלוי בהערכת שווי שצפויה לקבל ממעריך שווי בינלאומי. שווי הקרקע, כפי שרשום בספרי החברות נכון ל-31 בדצמבר 2008, עומד על סכום של כ-1.4 מיליארד שקל, בעוד שההון העצמי שהושקע על ידי כל אחת מן החברות (ההשקעה בנכס בניכוי המימון הזר בספרי החברה) הוא כ-830 מיליון שקל.

אלעד גרופ, המנוהלת על ידי מיקי נפתלי, נהנית מכך שהיא חברה פרטית ואינה חייבת לדווח לבורסה. אולם על פי הערכות, גם היא צפויה למחוק מחצית מהון העצמי שהשקיעה בפרויקט - כ-400 מיליון שקל.

את סכום ההפחתה המדויק תפרסם אי.די.בי בקרוב, לכשתושלם הערכת השווי של הקרקע המתבצעת בימים אלו. הערכה זו תצטרף למספר הערכות שווי שבוצעו לקרקע בחודשים האחרונים, בהם של חברת הייעוץ הכלכלי הבינלאומית CBRE, שכלכלניה קבעו כי השווי הכלכלי של הקרקע של תשובה ודנקנר מסתכם בכ-710-650 מיליון דולר - נמוך בכ-43% מעלות רכישתה.

לעומת הערכת שווי זה, פירסמה נכסים ובנין לפני כמה חודשים שתי הערכות שווי נפרדות של החברות HVS ו-GVA שנקבו בשווי של כ-1.5 מיליארד לפרויקט של תשובה ודנקנר. למרות שכלכלני שתי החברות העניקו שווי גבוה מן הקרקע, שווי זה מגלם בתוכו הפסד פוטנציאלי של עשרות אחוזים לתשובה ודנקנר. זאת, משום שלא נראה שבתוכניות העסקיות לקראת ההשקעה בפרויקט, התבססו על כך שהוא יכסה רק עלויות בניה ולא יותיר להם כל רווח.

דיסקונט השקעות, המחזיקה 83.4% מנכסים ובניין, הודיעה כי במקרה ונכסים ובניין אכן תרשום את ההפחתה הצפויה, תרשום החברה בדו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2008 הפסד של כ-167 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully