וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים שאחרי: מרדית ויטני התפטרה מתפקידה כאנליסטית הבנקאות של אופנהיימר כדי להקים חברה חדשה

אשר שכטר

19.2.2009 / 9:25

ויטני, בת 39, עבדה בבית ההשקעות במשך 15 שנים והתפרסמה כאשר צפתה את ההפסדים והמחיקות במגזר הפיננסים



מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, שהתפרסמה כאשר חזתה בסוף 2007 את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה, התפטרה מתפקידה באופנהיימר במטרה לפתוח חברת ייעוץ משלה שתישא את שמה ותיקרא מרדית ויטני אדווייזורי גרופ.



ויטני, בת 39, עבדה באופנהיימר במשך 15 שנים והחלה את הקריירה שלה כאנליסטית לשוקי הנפט והגז, אולם ב-1995 היא עברה לסקר את מגזר הפיננסים והיתה בין הראשונות להזהיר מפני ההפסדים הקשים שיספגו הבנקים בעקבות קריסתו של שוק הדיור בארה"ב. באוקטובר 2007, בשלביו המוקדמים של משבר האשראי, חזתה ויטני כי ענקית הפיננסים סיטי תיאלץ לחתוך את הדיווידנד למשקיעים, להדיח את המנכ"ל דאז צ'רלס פרינס ולגייס הון בסך 30 מיליארד דולר בשל מחיקות ענק בסך מיליארדי דולרים הקשורות לחשיפתה לשוק הסאבפריים. תחזיותיה לגבי החברה התגשמו בתוך שלושה חודשים.



תחזיתה של ויטני הובילה לנפילה של עשרות אחוזים במניית סיטי והובילה לאיומים על חייה מצד משקיעים זועמים, שהפסידו כסף בעקבות הנפילה במניית החברה. סיטי נאלצה מאז לחתוך את הדיווידנד לפני למניה ולהזדקק לשתי חבילות סיוע בסך 52 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, בנוסף לערבויות ממשלתיות בסך 300 מיליארד דולר לנכסיה המסוכנים, במטרה למנוע את קריסתה לאחר שרשמה הפסדים בסך 20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי.



עם ההסלמה במשבר האשראי המשיכה ויטני, שצוינה כאחת מ-50 הנשים החזקות בעולם על ידי המגזין "פורצ'ן" בחודש ינואר, לשמור על דעות פסימיות בנוגע למגזר הבנקאי. בראיון שהעניקה בדצמבר לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, העריכה ויטני כי המשבר הפיננסי יימשך בין 18 ל-36 חודשים נוספים בשל המשבר הכלכלי העולמי אשר יקשה על הבנקים להתאושש.



בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", אמרה ויטני כי החלטתה לפתוח חברת ייעוץ אינה אומרת שלהערכתה מגזר הבנקאות הגיע לתחתית. "יש עדיין היקף עצום של דברים שצריך לעשות לפני שמצבה של המערכת הבנקאית ישתפר", אמרה ויטני, אשר הוסיפה כי לא תעבוד עבור הבנקים שאותם סיקרה כאנליסטית, אך ציינה כי להערכתה חלק מלקוחות אופנהיימר יעברו איתה לחברה החדשה. "יש הרבה הזדמנויות במתן ייעוץ לבנקים. אחרי שניתחתי את החורבן של מגזר הבנקאות בשנתיים האחרונות, אני מקווה כעת לשחק תפקיד בבנייתו מחדש", אמרה ויטני.



בחודש שעבר ביקרה ויטני בחריפות את תוכניתו של הממשל האמריקאי להקים בנק רע (Bad Bank), אשר ירכוש נכסים בעיתיים מבנקים, בטענה כי המהלך לא יקל על משבר האשראי ולא יגרום לבנקים להגדיל את היקף ההלוואות שהם מעניקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully