וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולא סרקוזי הרחיב ב-2.6 מיליארד יורו את תוכנית התמריצים כדי להגדיל הסיוע למובטלים

סוכנויות הידיעות

19.2.2009 / 10:05

בעבר התנגד סרקוזי להגדלת הסיוע למובטלים, אך נאלץ לשנות את גישתו בעקבות קריאות מצד העם



נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הרחיב את תוכנית התמריצים הצרפתית ב-2.6 מיליארד יורו (3.3 מיליארד דולר), לאחר שנכנע לדרישות עשייה מוגברת למען המובטלים בצרפת, שמספרם עולה ועולה.



"זוהי התשובה שלי לנסיבות הסוציאליות של ההידרדרות הכלכלית המדאיגה", אמר סרקוזי בראיון טלוויזיוני לאחר שנפגש עם נציגים מוועדי עובדים ומעסיקים שונים בצרפת.



הקריאות בצרפת לזנוח תוכנית לקיצוצי משרות של עובדי ציבור, להגדיל את שכר המינימום ולהרחיב את ההטבות למחפשי העבודה גברו עם הידרדרות המצב הכלכלי. בעבר התנגד סרקוזי לאותן הקריאות, ואמר שתוכנית התמריצים בשווי 26 מיליארד דולר עליה הכריז בדצמבר תעודד את הצמיחה על ידי התמקדות בתשתיות. עם זאת, אתמול הודיע סרקוזי על שינוי בגישתו.



בראיון אתמול אמר סרקוזי כי הוא בוחן בימים אלה דרכים עבור חברות לחלוק את רווחיהן בצורה טובה יותר עם העובדים. סקרוזי אמר כי הורה לנציגי המעסיקים והמועסקים להוריד את הבונוסים לבכירים בצורה משמעותית, בימים בהם קיצוצי המשרות הם מאסיווים.



מספר המובטלים בצרפת עלה על 2.1 מיליון בדצמבר - השיעור הגבוה זה למעלה משנתיים. כלכלת צרפת צפויה לרשום נסיגה של 1.8% השנה, החדה מאז ימי מלחמת העולם השנייה, לפי הנציבות האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully