וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימושים בדולר בעולם: נחלש ב-0.4% מול היורו והין

רונית דומקה

19.2.2009 / 10:10

הדולר נופל על רקע הורדת תחזיות הצמיחה של הבנק הפדרלי לשנה הקרובה לאחר כמה ימי עליות


הדולר יורד מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, על רקע ההערכות בנוגע לקשייהן הגוברים של יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, ובשל מימוש רווחים לאחר ימים של עליות. הדולר נחלש ב-0.4% מול היורו ונסחר ב-1.259 דולר ליורו; מול הין נחלש הדולר בשיעור דומה לרמה של 93.395 ין לדולר; נחלש גם ב-0.7% מול הליש"ט לרמה של 1.431 דולר לליש"ט; מול הפרנק השווייצי יורד הדולר ב-0.3% ונסחר ב-1.175 דולר לפרנק.

הבנק הפדרלי הודיע אמש על הורדת תחזיותיו לשנה הקרובה. הבנק צופה כעת כי שיעור האבטלה יזנק לרמה של 8.8%-8.5%, לעומת תחזית קודמת לטווח של 7.6%-7.1%. הבנק הוריד את תחזית הצמיחה הכלכלית שלו עבור השנה הנוכחית בארה"ב, וצופה כעת כי התמ"ג יצטמצם ב-0.5% עד 1.3%. התחזית הקודמת הייתה לצמיחה שלילית של 0.2% עד צמיחה חיובית של 1.1%.

לתחזיות אלה נוספות גם הידיעות על העזרה הנוספת שביקשו ענקיות הרכב האמריקאיות ג'נרל מוטורס וקרייזלר מהממשל, הנחוצה כדי למנוע את קריסתן.



היורו מתאושש משפל של כמעט שלושה חודשים, לאור הציפיות כי גרמניה תיפתח בשורה של תוכניות כלכליות להתמודדות עם המשבר באירופה. אתמול נודע כי הקבינט הגרמני אישר הצעת חוק ראשונית אשר תאפשר להלאים את בנק המשכנתאות היפו ריל אסטייט, מה שיסלול, ככל הנראה, את הדרך להלאמת הבנק הראשונה בגרמניה מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת.

להתחזקות הין תורמת הודעת הבנק המרכזי של יפאן, כי ירכוש אג"ח קונצרניות בשווי טריליון ין (10.7 מיליארד דולר) ממוסדות פיננסים וירחיב את תוכניות ההלוואות כדי להקל על מחנק האשראי המעמיק את המשבר. מוקדם יותר השבוע הודיע הבנק המרכזי של יפאן, כי ירכוש מניות שנמצאות כיום בבעלות חברות הלוואה עד ל-23 בפברואר, כדי לסייע לחברות להגדיל את בסיס ההון ולהמשיך להלוות כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully