וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS פסימי לגביי הבנקים בישראל

נתן שבע

19.2.2009 / 10:14

טוען: הממשלה או בעלי המניות יצטרכו להזרים עד 22.5 מיליארד ש' לבנקים עד סוף 2010. הוריד ההמלצה למניית דיסקונט

לאחר פרסום אזהרת הרווח של לאומי אתמול, בנק ההשקעות UBS ממשיך לשפוך מים קרים על ענף הבנקאות הישראלי. לפני חודש חתך הבנק את ההמלצה ללאומי ל"מכירה" והיום הוא מוריד גם את מניית בנק דיסקונט מהמלצת "נייטרלי" ל"מכירה" במחיר יעד של 3 שקלים, הקרוב למחיר השוק. ההמלצה על הפועלים ומזרחי נותרה על "נייטרלי".

הבנק צופה כי בעלי מניות השליטה בבנק, או הממשלה, יאלצו להזרים עד 22.5 מיליארד שקל לבנקים הישראלים עד סוף שנת 2010, כדי למנוע משבר אמון.

"שנת 2009 עשויה להיות רעה לבנקים ושנת 2010 תהיה גרועה יותר", אומרים בבנק ההשקעות UBS, שמאמין כי החדשות הרעות לא נותרו מאחור. "הבנקים הישראלים הינם בעלי ההון הראשוני (Tier 1) הנמוך ביותר בכל מערכות הבנקים בשווקים המתפתחים. בנק ישראל עלול לאלץ את הבנקים להעלות את הלימות ההון ובמיוחד ההון הראשוני, דבר העלול לדלל בעלי המניות, כותבים בבנק ההשקעות. על מנת לייצב את המערכת הפיננסית הישראלית ולהגביר את האמון הבנקים, יאלצו אלה להעלות את יחס הלימות של ההון ראשוני ל-10% מנכסי הסיכון( הנגזרים מהאשראי שהבנק מעניק) ביחס לכ-8% היום, כותבים שם.

בבנק מודאגים עוד מהאפשרות כי ההפרשות בשנים הקרובות יהיו גדולות יותר - אפילו מההפרשות ב-2002 - וצופים מחיקות נוספות בגין נכסים. עוד צופים כי ההשפעה של המיתון תהיה חמורה יותר מהמיתון של 2001 ו-2002. כמו כן חוסר הוודאות הפוליטית יכול להיות שלילי לכלכלה ולסקטור כולו, מציניים ב-UBS, ומעריכים עוד כי הבנקים לא יחלקו דיווידנדים בשנתיים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully