וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרק מילפורד הוא קצה הקרחון

דפנה מאור

19.2.2009 / 11:15



ניו זילנד היא מעצמת הטבע האולטימטיווית, ובתור שכזו אפשר למצוא בה את המקומות המדהימים ביותר בעולם במרחק נסיעה קצרה ממרכזי אוכלוסייה הדלילים. טרק מילפורד, שזכה לתהילה רבה כל כך, עובר אמנם בנופים יפים עד מאוד, אך אפשר למצוא טרקים יפים לא פחות, בעלי יתרונות רבים יותר.



במילפורד ההליכה בקבוצה מאורגנת, כמתואר בכתבה, עולה פי עשרה ויותר ממחיר העלות של הליכה עצמאית. הטרק אינו עובר כלל בנופי הפיורד עצמו, ולכן צריך לקחת סיור נפרד בספינה, חוויה מומלצת ביותר.

אחת הבעיות המרכזיות של טרק מילפורד היא שהוא קצר מדי להליכה של ארבעה ימים - 57 ק"מ של הליכה שרובה אינה קשה. ואולם, למטיילים אסור להמשיך הלאה לאחר שהם מגיעים לבקתה המסמנת את סוף הליכת היום. כמו כן, קשה מאוד להשיג מקומות לבקתות ללא הזמנה של חודש-חודשיים מראש. הבקתות עצמן מלאות עקב הביקוש הרב, ותצטרכו להצטופף בחברת אנשים רבים יותר מאשר בטרקים הפחות פופולריים. רשרושי שקיות ניילון מוקדם בבוקר של מטיילים לחוצים לצאת לדרך יפריעו את שנתכם. אין מה למהר - המסלול היומי ייגמר תוך שעות ספורות גם אם תעשו אותו בזחילה.



טרק אחר שמומלץ מאוד באזור פיורדלנד הוא טרק רוטברן, המוזכר בכתבה. הנופים לא פחות מהממים, ההליכה נמשכת שלושה ימים והיא מרוכזת יותר ומעט קשה יותר. ניתן להפוך את המסלול למעגלי אם מוסיפים עוד יומיים של הליכה במסלול גרינסטון הפסטורלי והמדהים לא פחות. טרק קפלר המעגלי נחשב מוצלח במיוחד מפני שרובו עובר על קו רכס ומאפשר לראות את הסביבה בצורה טובה יותר.



טרקים נפלאים אחרים באי הדרומי כוללים את מסלול אנג'לוס באזור אגמי נלסון, טרק קווין שרלוט, אייבל טסמן, וכל עמק מטוקיטוקי ליד ואנאקה. באי הצפוני אסור לוותר על חציית הרי הגעש בפארק טונגרירו, שנמשכת יום אחד בלבד ללא לינה.



ההליכה בטרקים הבינוניים-קשים בניו זילנד היא אכן אתגר שדורש כושר גופני, גם אם לא מומחיות טכנית. אולם ניו זילנד היא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם, מלבד היבט מזג האוויר. אין חיות טורפות או ארסיות, השבילים מסומנים היטב וקשה ללכת לאיבוד אפילו עם מפה סכמטית בסיסית - יש תמיד תווי קרקע בולטים כמו נהרות וקווי רכס שאפשר לעקוב אחריהם. באזורים הפראיים הללו גם אין סכנות מהמין האנושי, וריבוי של מטיילות בודדות מוכיח זאת.



צריך לזכור שלא מדובר בטרקים בסגנון המזרח הרחוק - אין סבלים או פונדקי דרכים. את כל הציוד הדרוש, כולל אוכל ובגדים להחלפה, חייבים לסחוב על הגב. את הזבל צריך לקחת אתכם עד סוף המסלול ואסור להשאיר אותו. אין פחי אשפה ואשפה אורגנית זרה מסוכנת לסביבה הטבעית.



להלן כמה מהטיפים הטובים ביותר שתתקשו למצוא במדריכי טיולים להליכות בניו זילנד:



1. שימו לעצמכם מטרה לעשות את המסלולים בזמן הארוך ביותר האפשרי, ולא הקצר. עצרו ביער וסתמו את הפה, הקשיבו לצלילים וחכו שציפורים ידידותיות יבואו לנקר לכם את שרוכי הנעל. לא, זה לא לקוח מסרט של דיסני. זו המציאות בניו זילנד.



2. בררו היטב עם הפקחים בפארק או במרכז ה-DOC הסמוך אם יש תקלות במסלול. עץ נופל, רעידת אדמה או גשר קורס עלולים להאריך את דרככם, וכדאי לדעת זאת מראש.



3. בררו אם יש "נתיבי מילוט" מטרקים ארוכים. אם תתעייפו או תיפצעו, תוכלו לחתוך הביתה.



4. שעות האור בקיץ הניו-זילנדי נמשכות בשיאן עד 22:00. היזהרו מלהתיש את עצמכם.



5. האדמה בניו זילנד היא יצור חי, המשתנה מדי חודש בחודשו. מסלול שהיה קל בשנה שעברה נהפך השנה למיועד למקצוענים בלבד בגלל מפולת סלעים - בררו היטב אם המידע בספרים מעודכן.



6. אל תסמכו על "מים נקיים זורמים" וקחו עמכם בקבוק. אפשר לטהר מים מהמעיינות באמצעות טבליות יוד.



7. כשיורד גשם חיבשו כובע מצחייה מתחת לכובע מעיל הגשם.



8. כשמזג האוויר גרוע והראות לא טובה, חכו ככל שהזמן מאפשר לכם - משב רוח חולף עשוי לסלק עננים ולחשוף בפניכם נפלאות.



9. פנקו את עצמכם באוכל טוב אם זה חשוב לכם - בעזרת גזייה. בנוסף, בחנויות המקומיות יש אוכל מיובש ששוקל גרמים בודדים.



10. אל תסחבו הרבה דברים על הגב. במעברי הרים ובתפירות של מדרונות כל ק"ג נהפך לאבן ריחיים נוראית. קחו מגבת חיתול והקפידו רק על זוגות נוספים של גרביים יבשים ובגדים חמים. תרמיל של 10 ק"ג יכול להספיק לטרק של חמישה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully