וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: הגיוס הממשלתי לא ישפיע יביא לירידת מחירים באג"ח הממשלתי

יעל פולק

19.2.2009 / 11:23

"גיוס גדול על ידי הממשלה ייספג כמעט ללא קושי על ידי החיסכון השוטף של הציבור"



"רבים חוששים כי גיוס ממשלתי מוגבר, לצורך מימון גירעון גדול, ימנע המשך ירידת תשואות ואף יביא לעלייתן. להערכתנו, החשש קיים אך מעט מוגזם", כך כותבים הבוקר כלכלני לידר שוקי הון. "גיוס גדול יותר ייספג כמעט ללא קושי על ידי החיסכון השוטף של הציבור".



להערכה של בנק ישראל לגבי גירעון תקציבי של 4.1% (כ-30 מיליארד דולר) מתייחסים בלידר כאופטימית. בלידר סוקרים את הנתונים ומסבירים כי הגירעון צפוי לעלות ל-5.5% מהתוצר ב-2009, שהם כ-40 מיליארד שקל. בנוסף לכך, ההכנסות ממסים מצטמצמות ואליהן מתווספות עלויות לא מתוכננות כמו מבצע עופרת יצוקה ותוכניות ההאצה.



בלידר צופים עודף גיוס של כ-10 מיליארד שקל ב-2009: "עודף גיוס שכזה לא יתרום לירידת תשואות, אך חשוב לזכור שבניגוד לשנים קודמות לא צפוי גיוס נטו חיובי בסקטור הפרטי, בניגוד לשנים האחרונות. ב-2009 חברות יתקשו למחזר פידיונות באג"ח הקונצרני בהיקף של 24 מיליארד שקל". בלידר בטוחים כי "שוק האג"ח צפוי לקלוט היקף גיוס חודשי של כ-6-7 מיליארד שקל ללא זעזועים בתשואות".



על פי ההערכות של לידר, על אף ירידה משמעותית בחסכונות הציבור ב-2009, חלק נכבד מהחסכונות יופנה לאג"ח הממשלתי (דרך החיסכון הפנסיוני או באמצעות קרנות נאמנות סולידיות). זאת מטעמי שמרנות של תיק הנכסים של הציבור בתקופת מיתון ואי וודאות. עודף גיוס של כ-10 מיליארד שקל ב-2009 ייספג על ידי השוק ללא קושי משמעותי באמצעות החיסכון השוטף של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully