וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: חידוש חוזה הדשנים של התאגיד האמריקאי עם הודו - סמן חיובי מאוד לאור הירידה בביקושים בשאר העולם

הדס גליקו

19.2.2009 / 11:49

הכמות הנקובה בחוזה היא 1.25 מיליארד טון וגבוהה ב-25% לעומת החוזה שנחתם בפברואר 2008



בעקבות הודעת תאגיד הפוספט של היצרניות הצפון האמריקאיות על חידוש חוזה למכירת פוספט עם לקוחותיו בהודו שהתפרסמה אמש, מעריכה היום מנהלת המחקר של בית ההשקעות פסגות, לימור גרובר כי לאור העלייה בכמויות מדובר בהמשך המגמה החיובית בביקושים מהודו שהיא חשובה במיוחד לאור ההאטה בשאר העולם.



הכמות הנקובה בחוזה היא 1.25 מיליארד טון וגבוהה ב-25% לעומת החוזה שנחתם בפברואר 2008. השיווק אמור להתחיל במרץ והמחיר ייקבע לפי מחיר השוק בהתאמות מסוימות, בדומה לתנאי החוזה בשנה שעברה. מחיר ה-DAP כיום נמוך בכ-65% לעומת 2008 ועומד על 390 דולר לטון.



הודעה זו מצטרפת לדבריו של מנכ"ל מוזאיק אתמול בכנס של מורגן סטנלי שציין כי בשבועות האחרונים ישנה התעוררות משמעותית בביקוש לפוספט. באותו כנס התעקש מנכ"ל פוטאש כי הרבעון השלישי והרביעי יהיו חזקים משמעותית מהמחצית הראשונה של 2009 כך שבסיכום שנתי כמויות מכירת האשלג בשנה זו לא ירדו לעומת 2008.



המנכ"ל העריך שהמו"מ עם סין יחל באפריל ויסתיים בחודש זה או לכל המאוחר במאי. מנכ"ל פוטאש חזר על ההערכות לרבעון ראשון חלש יותר מהרבעון הרביעי אך הסיכום שנתי הוא מצפה לגידול משמעותי ברווח הגולמי ממגזר האשלג ל-4.5-5.5 מיליארד דולר, לעומת 3.1 מיליארד ב-2008.



לגבי כי"ל, בשלב זה מעריכים בפסגות כי החברה תרשום קיטון משמעותי של 30% בכמויות המכירה של האשלג ב-2009 ל-3.3 מיליארד טון. הערכת פסגות מתבססת על מחצית ראשונה חלשה מאד והתאוששות חלקית בלבד במחצית השנייה. יחד עם זאת אומרת גרובר, "נראה כי מחירה הנוכחי של כי"ל מגלם הערכות אלה והתאוששות הדומה להערכותיו של מנכ"ל פוטאש בהחלט תהווה מבחינתנו התפתחות חיובית משמעותית".



לגבי מכתשים אגן באותו כנס ציין סגן נשיא מונסנטו כי ההכנסות והרווח ממכירת גלייפוסייט ייפגעו בעקבות הבצורת בדרום אמריקה ברבעון השני והשלישי בשנה הפיסקאלית של החברה (חודשים דצמבר-מאי).



מכתשים אגן היא החברה השנייה בגודלה בברזיל בשיווק גלייפוסייט וצמיחת הכמויות ועליית המחירים של המוצר סייעו לחברה להציג צמיחה משמעותית במכירות לדרום אמריקה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 (גידול של 39% בהכנסות מאמל"ט לעומת התקופה המקבילה ב-2007).



בפסגות מעריכים כי ברבעון הרביעי לא נראה צמיחה בהכנסות מכתשים אגן מדרום אמריקה לעומת הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסטגנציה בהכנסות נובעת גם מהקטנה מכוונת של מכירות לברזיל על רקע נקיטת אמצעי זהירות של החברה מפני אי יציבות וחדלות פירעון של לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully