וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי לקראת דו"חות רבעון הרביעי בענף הסלולר: פרטנר תמשיך להציג צמיחה בשירותים ושיפור ברווחיות

הדס גליקו

19.2.2009 / 12:21

בצד הפחות חיובי מעריך ליכט כי הדולר שהתחזק והוצאות ההשקה של פעילותיה החדשות יקשו על פרטנר להציג שיפור חד אפילו יותר ומדגיש כי יש להתייחס לדו"חות הרבעון הרביעי והחלש יחסית עונתית בהסתייגות מסוימת



פרטנר תמשיך להציג צמיחה בשירותים ותוסיף להציג שיפור ברווחיות בעיקר בשל ירידה בהיקפי הסבסוד של מכשירים חדשים, כך כותב הבוקר אורי ליכט, אנליסט אי.בי. אי. המסקר את תחום התקשורת בבית ההשקעות. פרטנר צפויה להיות חברת הסלולר הראשונה שמפרסמת את דו"חות הרבעון הרביעי והענף כולו צפוי להגיב בחיוב במידה והדו"ח אכן יהיה טוב.



בצד הפחות חיובי מעריך ליכט כי הדולר שהתחזק והוצאות ההשקה של פעילותיה החדשות יקשו על פרטנר להציג שיפור חד אפילו יותר ומדגיש כי יש להתייחס לדו"חות הרבעון הרביעי והחלש יחסית עונתית בהסתייגות מסוימת כיוון ששנת 2009 צפויה להיות מאתגרת יותר מהרבעון השקט יחסית שעבר על הסלולר. בבית ההשקעות קובעים לפרטנר מחיר יעד של 83 שקל בהמלצת 'ניטרלי'.



בבית ההשקעות מעריכים כי פרטנר תמשיך להציג צמיחה בשירותים ותוסיף להציג שיפור ברווחיות בעיקר בשל ירידה בהיקפי הסבסוד של מכשירים חדשים, וצופים לה דיווידנד גבוה שיוכל להגיע עד 450 מיליון שקל (במידה ויחליטו לחלק את העודפים מתוכנית ה Buy back).



פרטנר צפויה לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי ביום שני ה-23 לפברואר ובאי.בי.אי מעריכים שהדו"חות צפויים להיות טובים על אף שהרבעון הרביעי מתאפיין בחולשה עונתית. על פי ההערכות בבית ההשקעות שורת המכירות צפויה לרדת בשיעור של 4% עקב ירידה חדה של 37% בהכנסות החברה מציוד בעוד ההכנסות משירותים צפויות לצמוח בשיעור של כ-2.5%.



לגבי שיעורי הרווחיות מעריכים בבית ההשקעות כי הם יציגו קפיצת מדרגה בהשוואה לרבעון מקביל שהיה חלש בעקבות החוק לניידות מספרים, בהשוואה לרבעון קודם מעריך ליכט כי שיעורי הרווחיות צפויים לרדת במקצת.



בבית ההשקעות לא סבורים שהמלחמה תשפיע בצורה ניכרת על התוצאות כיוון שהמבצע החל רק בימיו האחרונים של הרבעון ומעריכים כי הרווח הנקי יעמוד על 282 מיליון שקל.



להערכת ליכט, פרטנר תציג גידול של 23 אלף מנויים חדשים, גידול של 7% בדקות השיחה ושההכנסה הממוצעת למשתמש תגיע ל-160 שקל למנוי. מנגד תושפע הצמיחה לרעה גם הרבעון מירידה של קרוב ל-8% בהכנסה הממוצעת לדקת שיחה בשל השלב האחרון בהפחתת דמי הקישוריות שהתרחש במרץ השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully