וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא צו הקפאת הליכים לחברת SBC המוציאה לאור של "קוסמופוליטן" הישראלי ו"מסע אחר"

הילה רז

19.2.2009 / 12:35

השופטת קיבלה החלטה לקפאת הליכים משפטיים נגד החברה לחודש ימים עד ה-23 במארס 2009



השופטת ורדה אלשיח מבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלת החלטה לפיה הקפאת הליכים משפטיים נגד החברה תוקפא לחודש ימים עד ה-23 במארס 2009.



חברת ההוצאה לאור SBC הגישה אתמול בקשה להקפאת ההליכים המשפטיים נגדה במעמד צד אחד, בשל חובות בסך 50 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. כמה מהנושים של החברה הם הבנקים דיסקונט ולאומי וכן עובדי הקבוצה, שקיבלו חצי ממשכורות ינואר. חלק מהעובדים לא קיבלו משכורות כלל, לאחר שצ'קים שניתנו להם לא כובדו בבנקים.



לפי החלטת השופטת מונה עו"ד אביתר קרמר כנאמן לחברה והוסמך לחתום בשם החברה על צ'קים והוצאות כספיות אחרת באישור בית המשפט. הנאמן יגבש תוכנית הבראה לחברה והסדר נושים לפריסת חובותיה.



SBC הוקמה ב-1998 והיא מוציאה לאור 16 מגזינים בתחומים שונים, בהם הגרסאות הישראליות של "קוסמופוליטן" ו"פורבס", וכן המגזינים "מסע אחר", "הורים וילדים", "גלילאו" "חיים אחרים". בחברה מועסקים כ-220 עובדים קבועים ופרילנסרים רבים. העובדים קיבלו את משכורות ינואר באיחור של יומיים, אך למעשה הועברה להם רק מחצית משכרם. בנוסף, לטענתם, כספי הפנסיה שלהם הורדו מהמשכורות, אך לא הועברו לקופות הפנסיה כנדרש. נציגי העובדים נפגשו אתמול עם עו"ד גלילה הורנשטיין במטרה לברר את זכויותיהם מול החברה. ואולם לדבריהם, למרות האווירה הקשה ששוררת בחברה בעקבות הקשיים הפיננסיים, הביעו רוב העובדים נכונות לשתף פעולה עם הליך ההבראה.



מבנק לאומי נמסר כי לחברה חובות כלפיו הנאמדים בפחות מ-10 מיליון שקל. בשלב זה הבנק לא גיבש החלטה בנוגע לבקשת החברה להקפאת ההליכים. גם מבנק דיסקונט נמסר כי הם עוד לא גיבשו החלטה כיצד לפעול.



בכירים בחברה הסבירו כי SBC נקלעה לבעיות ניהוליות קשות לאחר שהמנכ"ל, מאיר דוד, נשלח למאסר בינואר בעקבות הרשעתו בעבירות מרמה שביצע בשנות ה-90. עוד הוסבר כי התחייבויות עבר בסכומים ניכרים מקשות על תזרים המזומנים של החברה. מנהל התפעול של SBC, אפי רוזנברג, הביע אמון בכך שהחברה תצליח להתאושש, ואמר: "אנחנו מאמינים שהבעיה תיפתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully