וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר: פישר יפחית את ריבית חודש מארס ב-0.25% לשיעור של 0.75%

TheMarker

19.2.2009 / 13:49

בין הגורמים אותם מציינים בבית ההשקעות - המשך העליה בציפיות הדיפלציוניות ב-2009, העמקת המשבר בכלכלה הריאלית וצמצום פער הריביות מול ארה"ב



הנגיד יוריד את הריבית, ביום שני הקרוב הקרוב ב-0.25% לרמה של 0.75% כך מעריכים היום כלכלני ישיר בית השקעות. הורדה זו תציין שפל חדש בשיעור הריבית לטווח קצר של בנק הפועלים. בין הגורמים אותם מציינים בבית ההשקעות - המשך העליה בציפיות הדיפלציוניות ב-2009, העמקת המשבר בכלכלה הריאלית וצמצום פער הריביות מול ארה"ב.



לדברי כלכלני בית ההשקעות "החלטת הריבית הקרובה היא כמעט חסרת משמעות מבחינת המשק הישראלי שהפנים כבר שאנו בדרך לריבית האמריקאית של כ-0% וכל ההורדות עתה הן בעיקר טכניות. גם הנגיד הפנים שכלי מוניטארי זה מיצה את יכולתו ואינו מצליח לפתור את מחנק האשראי השורר בשוק".



בישיר מעריכים כי פעולות בנק ישראל בשוק האג"ח במטרה להביא לירידה בתשואות אג"ח הממשלתיות תזלוג גם לאג"ח הקונצרני. ירידה בתשואות האג"ח הקונצרני שעשויה להביא בטווח הבינוני לשחרור כלשהו של מחנק האשראי ממנו סובלים בעיקר העסקים הקטנים ובינוניים וזאת על ידי פתיחת השוק לגיוסי כספים חדשים אם על ידי הבנקים שיגלגלו זאת לחברות ואם על ידי החברות עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully