וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר אלן סטנפורד, המואשם בהונאה בסך 8 מיליארד, הוציא 7.2 מ' ד' על תרומות לפוליטיקאים

סוכנויות הידיעות

19.2.2009 / 14:13

סטנפורד, אשר נמלט מרשויות החוק, לא שילם מסים בסך מאות מיליוני דולרים ב-2008-2007



המיליאדר הטקסני אלן סטנפורד, המואשם בהונאת משקיעים בסך 8 מיליארד דולר על ידי רשות ני"ע בארה"ב (SEC), לא שילם מסים בסך מאות מיליוני דולרים בשנתיים האחרונות ותרם לפחות 7.2 מיליון דולר לגורמים פוליטיים במפלגה הדמוקרטית ובמפלגה הרפובליקנית ב-10 השנים האחרונות. כך דיווחו סוכנויות הידיעות בלומברג ואי-פי. ה-FBI, במקביל, פתח בחקירה משלו נגד סטנפורד והחברות שבבעלותו.



לפי רישומי המס, דיווחה אי-פי, לא שילם סטנפורד מסים פדרליים בסך יותר מ-212 מיליון דולר בשנים 2007 ו-2007. סטנפורד, שעקבותיו נעלמו מאז פרסום החשדות נגדו, ניהל במקביל אורח חיים ראוותני שכלל מטוסים פרטיים, התרועעות עם פוליטיקאים ומתן חסות לטורנירי גולף, פולו וקריקט. דובר מטעם ה-FBI מסר לבלומברג כי גם הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה פלילית על בסיס האישומים שהגיש ה-SEC.



לפי הדיווח, מאמינים בבולשת כי יש בסיס לאישומים פליליים כגון הונאת דואר, הונאה בנקאית, הונאת ניירות ערך והלבנת כספים נגד סטנפורד ושותפיו בחברת ההשקעות שלו, סמנכ"ל הכספים, ג'יימס דיוויד, וסמנכ"לית ההשקעות, לורה פנדרגסט-הולט.



בינתיים, בעוד שרשויות החוק מנהלות מצוד נגד סטנפורד, נחשפים פרטים נוספים על התנהלותו של המיליארדר. לפי בלומברג, הוציא סטנפורד באופן אישי ובאמצעות חברת האחזקות סטנפורד גרופ שבבעלותו 7.2 מיליון דולר לתרומות לקמפיינים פוליטיים ושכירת לוביסטים שהשפיעו מטעמו על מחוקקים בשעה שדנו בסוגיות כמו הונאות פיננסיות ומקלטי מס.



טום דיליי, לשעבר מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, השתמש במטוס הפרטי של סטנפורד 16 פעמים בין 2003 ל-2006, במסגרת ניסיונותיו של סטנפורד לצבור כוח השפעה פוליטי על ידי הטסת פוליטיקאים ממקום למקום. הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב 2008, קיבל גם הוא תרומות נדיבות בסך 28,150 דולר מסטנפורד, מעובדיו והחברות שבבעלותו.



מאז 1999, העניקו סטנפורד ועובדיו תרומות פוליטיות בסך 2.4 מיליון דולר, לפי המרכז לפוליטיקה קשובה, מכון מחקר העוקב אחר הוצאות פוליטיות. סטנפורד עצמו תרם 801 אלף דולר מהונו האישי, כולל תרומה בסך 4,600 דולר לקמפיין של נשיא ארה"ב ברק אובמה. הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסון מפלורידה קיבל תרומות בסך 45,900 דולר מסטנפורד ועובדיו. נלסון, בתגובה לחשיפת ההונאה, כבר מיהר להודיע כי יתרום את הכסף לצדקה.



"התרומות לקמפיינים קונות מערכת יחסית. בהתחשב בכך ש-99% מהאמריקאים לא נותנים אפילו 200 דולר, העובדה שהוא נתן קרוב למיליון דולר מהומו האישי הופך אותו לאיש מאד מכריע, וזה לא סוד שהשחקנים הגדולים יכולים להשתמש בכסף כדי להשפיע על מדיניות", אמרה שילה קרומהולץ, מנהלת המכון.



סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאיים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי ה-SEC ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות סטנפורד אינטרנשיונל בנק. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה.



אתמול דיווחה ה-SEC כי היא אינה יודעת היכן נמצא סטנפורד עצמו, אשר עקבותיו נעלמו לאחר חשיפת החשדות נגדו. כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי הוא ניסה לעזוב את ארה"ב באמצעות מטוס פרטי מיוסטון לאנטיגואה, אך חברת השכרת המטוסים סירבה לקבל את כרטיס האשראי שלו. עד כה לא נמצאו עקבותיו, ורשויות החוק מנהלות מצוד נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully