וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוחורוב ביטל חוזה לרכישת הבית היקר בעולם בחצי מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.2.2009 / 14:15

וילה ליאופולדה של לילי ספרא נמצאת בריוויירה הצרפתית; פרוחורוב עלול להפסיד מקדמה של 60 מ' ד'



מיכאיל פרוחורוב, האדם העשיר ביותר ברוסיה, ביטל עסקה לרכישת הבית היקר ביותר בעולם, בשווי 500 מיליון דולר. הבית, הסמוך למונקו, נמצא בבעלותה של לילי ספרא, אלמנת הבנקאי אדמונד ספרא. פרוחורוב ביטל את החוזה לקנות את הבית לאחר שהונו נחתך ב-7 מיליארד דולר בעקבות המשבר העולמי.



פרוחורוב שילם מקדמה של כ-60 מיליון דולר, אולם בקשתו לקבל אותה בחזרה נתקלה בהתנגדות המוכרת, כך דיווח עיתון צרפתי. לפי החוק בצרפת, כל פקדון של עד 10% משווי המכירה לא חייב לשוב לידי הקונה. לפי הדיווחים, פרוחורוב שוקל להוריד את מחיר הקנייה ל-300 מיליון דולר, בניסיון שלא להפסיד את כל הפקדון. אולם מקורות בשוק הנדל"ן בריביירה אמרו שהוא יצטרך לשלם יותר כדי לרכוש את הווילה.



פרוחורוב, המתנשא לגובה של שני מטרים, נחשב לרווק המבוקש ביותר ברוסיה. הונו של פרוחורוב בן ה-43 הוערך ב-14.1 מיליארד דולר על ידי מגזין "פייננס", לאחר שנפרד משותפו העסקי לשעבר ולדימיר פוטאנין ומכר לאולג דריפסקה 25% ממניות נורילסק תמורת 8 מיליארד דולר ו-14% ממניות רוסאל. פרוחורוב, אשר החזיק בשנה שעברה בהון של 21.5 מיליארד דולר לפי "פייננס", הצליח לזנק למעמד של האיש העשיר ברוסיה לאחר שמימש רבים מנכסיו לפני הנפילה החדה בשוק הרוסי. שוויו של הנתח בנורילסק אותו רכש דריפסקה, אשר עמד על 13 מיליארד דולר בעת רכישתו, צנח מאז השלמת העסקה ל-3 מיליארד.



הבית שאותו ביקש פרוחורוב לקנות הוא וילה ליאופולדה. לווילה, הנמצאת בכפר וילפראנש סמוך למונטה קרלו, נופים לים מהיפים ביותר בריביירה. הווילה משתרעת על 40 דונם, וכדי לתחזק את גניה נדרשים חמישים גננים. לווילה ליאופולדה היסטוריה מעניינת: היא נבנתה במקור עבור המאהבות של מלך בלגיה, ליאופולד ה-2 - אותו מלך שהזוועות שביצע בקונגו הבלגית תוארו בספר "לב המאפליה".



וילה ליאופולדה נרכשה ב-1952 על ידי ג'אני אניילי, בן למשפחת מייסדי פיאט, ב-100 אלף דולר. הוא הציע בשנות ה-80 למכור אותה ללילי ספרא ב-3 מיליון דולר. היא דחתה את ההצעה בטענה כי אין ברצונה לפרנס 50 גננים. אולם ב-99' השתכנע אדמונד ספרא לרכוש את הווילה. הוא לא הספיק ליהנות ממנה רבות, שכן בדצמבר 99' מצא את מותו בשריפה בביתו שבמונטה קרלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully